اقتصادیکسب و کار

چرا طراحی وب سایت مهم است و چه چیزی آن را خوب می کند؟

هنگام ایجاد یک وب سایت برای تجارت خود یا شاید طراحی مجدد وب سایت خود، ممکن است از خود بپرسید که چرا طراحی وب سایت مهم است و چه چیزی آن را خوب می کند. چگونه این را تعیین می کنید، و چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اصول اساسی طراحی وب سایت را پوشش می دهید؟

حقیقت این است که طراحی و توسعه وب سایت چیزی فراتر از ظاهر زیباست. این یکی از مهم‌ترین عواملی است که به داشتن تجربه خوب یا ضعیف در هنگام مرور سایت شما کمک می‌کند و به طور مستقیم بر تصور کلی برند شما تأثیر می‌گذارد.

ما بحث می کنیم که چرا باید روی یک طراحی وب سایت خوب سرمایه گذاری کنید و چگونه این طراحی برای سال های آینده به شما خدمت خواهد کرد.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

وقتی می گوییم که طراحی وب می تواند کسب و کار شما را ایجاد کند یا شکست دهد، اغراق نکرده ایم. ما را باور نمی کنید؟ به آمار اجازه می دهیم حرف بزند. ۷۵ درصد از مصرف کنندگان می گویند که بر اساس طراحی وب سایت خود، درباره اعتبار یک شرکت قضاوت فوری می کنند.

اگر این به خودی خود شما را متقاعد نمی کند که با یک آژانس برای طراحی وب سایت حرفه ای مشورت کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا فواید یک وب سایت خوب و مضرات یک وب سایت بد را بررسی کنیم.

اهمیت یک وب سایت خوب برای کسب و کار

داشتن یک وب سایت شیک، زیبا و آسان برای پیمایش مزایای زیادی دارد. در اینجا فقط تعدادی از مزایای برتر آورده شده است.

مزایای کلیدی داشتن یک طراحی وب سایت عالی

اولین تاثیر خوبی می دهد
به شما کمک می کند در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی کنید
باعث می شود شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر برسید
به دریافت سرنخ و تبدیل فروش کمک می کند
شما می توانید رقبا را اندازه گیری کنید
به شما شخصیت برند می دهد
 

چه چیزی یک وب سایت خوب را می سازد؟

یک وب‌سایت موفق تمام اجزایی را دارد که در پاداش‌ها منعکس می‌شود، چه سرنخ، فروش یا بازدید از صفحه. هر معیاری که می خواهید روی آن تمرکز کنید، درست کردن طراحی وب به شما در رسیدن به هدف کمک می کند.

اصول طراحی سایت خوب

تجربیات آنلاین پنجره ای به سمت کسب و کار شما هستند، بنابراین طراحی وب سایت خوب در نهایت چیزی است که بهترین تجربه ممکن را با برند شما به کاربران شما می دهد، اما شما می توانید برخی از اصول رایج را دنبال کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست شروع کرده اید.

در اینجا مهم ترین اصول طراحی وب سایت که باید به آنها توجه شود آورده شده است.

چرا طراحی وب سایت مهم است و چه چیزی آن را خوب می کند؟

۷ اصل مهم طراحی وب سایت

در اینجا برخی از عناصری است که به طراحی خوب وب سایت کمک می کند.

UI/UX و طراحی چیدمان وب سایت 

طراحی و چیدمان صفحه وب نه تنها باید خوب به نظر برسد، بلکه باید هدفی را نیز دنبال کند. ۷۷ درصد از آژانس ها بر این عقیده اند که تجربه کاربری ضعیف وب سایت (UX) یک نقطه ضعف برای مشتریانشان است. بنابراین حتی زمانی که عناصر بصری مانند رنگ‌ها و فونت‌ها را به درستی دریافت می‌کنند، می‌توانند با یک تجربه کاربری ضعیف، تمام کار سخت را خراب کنند!

بنابراین، همیشه باید به آنچه کاربر می بیند و تجربه می کند، برگردید. چیزی که یک وب سایت عالی را می سازد زمانی است که آنها به راحتی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را جستجو کرده و به دست آورند. اگر خیلی طول بکشد یا به نظر طاقت فرسا به نظر برسد، برگه سایت شما را می بندند.

امروزه دامنه توجه ما به خصوص کوتاه است، بنابراین مطمئن شوید که مهم ترین اطلاعات در جلو و مرکز برای دیدن همه باشد.

طراحی سایت موبایل ریسپانسیو

به این فکر کنید که هر چند وقت یکبار محتوا را در تلفن خود مشاهده می کنید. چند وب سایت را روی موبایل خود باز کرده اید؟ همه ما به وب‌سایتی رسیده‌ایم که باید سعی می‌کردیم برای خوانا کردن محتوا، پیمایش کنیم یا فشار دهیم. این یک سردرد غیر ضروری است!

آمارها حاکی از آن است که ۸۵ درصد از بزرگسالان بر این باورند که یک وب سایت باید به همان اندازه در تلفن همراهشان خوب به نظر برسد تا روی دسکتاپ. این برای طراحی وب سایت شما چه معنایی دارد؟

خوب، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش با عرض پیکسل دستگاهی که وب سایت را در آن مشاهده می کنید تنظیم می شود – چه دسکتاپ، تلفن هوشمند یا iPad. همیشه قبل از شروع به کار، بررسی کنید که طراحی وب سایت فول ریسپانسیو موبایل واکنش گرا باشد.

محتوای با کیفیت: کپی، تصویر و فیلم

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند، استفاده از تصاویر بسیار بزرگ در وب سایت خود است. و این منجر به بارگذاری دردناک و آهسته وب سایت و تصاویری می شود که برای همیشه طول می کشد تا باز شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر تصاویر بارگیری نشوند یا زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، ۳۹ درصد از کاربران از دیدن وب‌سایت شما دست می‌کشند.

حتی زمانی که تصاویر را به درستی دریافت می کنید، می خواهید به اضافه کردن ویدیو نیز فکر کنید. مشتریان ده برابر بیشتر از تصاویر با یک ویدیو ارتباط برقرار می کنند، پس چرا از آن استفاده نکنیم؟

کپی یکی دیگر از عناصر یک وب سایت است که مردم به آن توجه کافی ندارند. هنگامی که شما یک نسخه بد نوشته و پر از اصطلاحات تخصصی دارید، مشتریان شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. باعث خمیازه آنها می شود! بخشی از طرح را با سرفصل‌ها، سرفصل‌های فرعی و پاراگراف‌های کوتاه که مستقیماً سر اصل مطلب هستند، کپی کنید. به یاد داشته باشید که خوانندگان به طور کامل مطالعه می کنند، نه با جزئیات، بنابراین مطمئن شوید که چیزی توجه آنها را جلب می کند.

Call to Action (CTA)

به راستی هدف از وب سایت شما چیست؟ بله، شما می خواهید یک برداشت اولیه معتبر و خوب ایجاد کنید، اما همچنین می خواهید آنها اقدام کنند! و انجام دادن

این، شما باید به آنها یادآوری کنید و انجام این کار را با Call to Action یا CTA برای آنها آسان کنید. اینها دکمه‌های Read More، Download Now، تماس با ما و غیره هستند که در یک وب‌سایت مشاهده می‌کنید.

ترافیک سئو 

وب‌سایتی که توسط یک استراتژی سئو سایت معتبر پشتیبانی می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که این استراتژی را منعکس کند، بسیار بیشتر شبیه به آوردن ترافیک رایگان و واجد شرایط است. شما می خواهید وب سایت شما پیدا شود زیرا به شما این فرصت را می دهد که بدون نیاز به تعقیب مشتریان با آنها ارتباط برقرار کنید.

سئو سایت

یک وب سایت را می توان با اصول سئو طراحی کرد و از نیاز به بازگشت در تاریخ بعدی برای سرمایه گذاری در بازسازی و ارتقاء غیر ضروری جلوگیری می کند.

اعتباری مانند اثبات اجتماعی

اخبار جعلی و برندهای بی کیفیت زیادی وجود دارد. و در نتیجه، فیلتر کردن همه اینها برای رسیدن به کرم محصول (شما) می تواند یک مبارزه واقعی باشد. هنگامی که مشتری بالقوه شما وارد سایت شما شد، می خواهید با اثبات اجتماعی مانند مطالعات موردی، توصیفات و غیره، فشار بیشتری را به آنها بدهید.

هویت و ثبات برند

شگفت‌آور است که چگونه بسیاری از کسب‌وکارها راهنمای برندی ندارند که رنگ‌ها، فونت‌ها و غیره برند انتخابی خود را مشخص کند. اگر شما یکی از آنها هستید، وب‌سایت شما مکانی عالی برای شروع است!

شما باید اطمینان حاصل کنید که آنچه در وب سایت خود دارید در تمام کانال های تجاری دیگر از جمله رسانه های اجتماعی انجام می شود. این ثبات برند باعث می شود که تجارت شما به راحتی قابل تشخیص باشد و به اعتبار آن کمک می کند. ابتدا راهنمای برند و وب سایت خود را انجام دهید، و بقیه موارد به طور طبیعی دنبال می شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا