اقتصادی

بازنشستگانی که عیدی نگرفته‌اند، چه کنند؟

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ظرف دو روز گذشته واریز شده اما برخی از بازنشستگان می‌گویند که دریافتی نداشته‌اند. این افراد برای پیگیری عیدی امسال چه باید کنند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از روز هفتم اسفند ماه واریز عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است. قرار بود عیدی همه ظرف دو روز واریز شود. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد عیدی نیمی از بازنشستگان واریز شده و نیمی دیگر هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که عیدی همه‌ی بازنشستگان و مستمری بگیران واریز شده است. کسانی که عیدی نگرفته‌اند چه کنند؟

سازمان تامین اجتماعی می‌گوید کسانی که عیدی برایشان واریز نشده است، با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند.

از آنجایی که عیدی همه‌ی بازنشستگان واریز شده، عدم واریزی‌ها موردی است و احتمالا مشکل هر فرد متفاوت خواهد بود.

یکی از گروه‌هایی که عیدی امسال را دریافت نکرده‌اند به این موضوع مربوط می‌شود که احتمالا مشمول عیدی نمی‌شود. کسانی که به تازگی بازنشسته‌ شده‌اند، مشمول دریافت عیدی نمی‌شوند و کسانی که مشکلی غیر از این مورد را دارند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این افراد اگر متأهل باشند ۴۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق عائله‌مندی همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند، دریافت می‌کنند. یعنی عیدی بازنشستگان حداقل دو میلیون تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا