کسب و کار

چرا کاور ضد آب بخریم؟ مزایا و معایب قاب گوشی ضد آب

کمتر وسیله‌ای مثل گوشی موبایل در همه لحظات و موقعیت‌ها در دسترس و استفاده ما قرار دارد. همین پرمصرف بودن تلفن همراه احتمال آسیب‌پذیری آن را هم بیشتر می‌کند. از افتادن و پرت شدن گرفته تا تماس با سطوح سخت یا مواد شیمیایی مضر از جمله مواردی هستند که برای هر نوع وسیله‌ی الکترونیکی مثل گوشی اتفاق می‌افتد. خیس شدن یا آب خوردگی نیز از شایع‌ترین دلایل خرابی گوشی های هوشمند است. قبل از اینکه به اهمیت و چرایی خرید کاور ضد آب گوشی بپردازیم، بهتر است ابتدا با آسیب‌های ناشی از تماس آب با موبایل آشنا شویم.

آب چگونه به گوشی آسیب می‌زند؟

به‌طور کلی رطوبت و مایعاتی مثل آب از طریق شکاف‌های متعدد روی گوشی‌های هوشمند می‌تواند وارد مدار داخلی شود و به آن آسیب بزند. از آنجاییکه آب رسانا است، می‌تواند جریان الکتریکی را منتقل کند و باعث اتصالی یا جرقه‌هایی شود که کل مدار یا بعضی قطعات گوشی را بسوزاند. آسیب ناشی از آب خوردگی موبایل گاهی چنان زیاد است که بیشتر تعمیرکاران تلفن همرا می‌گویند به گوشی‌های خیس شده دست نمی‌زنند.

شاید بعد از خیس شدن گوشی در ساعات اولیه متوجه مشکل یا ایرادی نشوید. ولی آب وارد شده به مدار به مرور رسوب می‌کند و موجب اتصال الکتریکی جدی می‌شود. شاید شنیده باشید که بعد از خیس شدن گوشی باید آن را داخل کیسه برنج بیندازید. این روش ممکن است برای گوشی‌های قدیمی مثل نوکیا ساده (نوکیا ۱۲۰۰ و غیره) جواب دهد ولی در گوشی‌های لمسی و نسل جدید احتمال اینکه این روش جواب دهد خیلی کم یا نهایتاً یک‌بار است.

توصیه ما این است که با اقدامات پیشگیرانه‌ای مثل خرید قاب های ضد آب، از خیس شدن گوشی جلوگیری کنید. در غیر اینصورت ممکن است گوشی آب خورده شما دیگر درست نشود یا هزینه تعمیر زیادی روی دست شما بگذارد.

دلایل خرید قاب گوشی ضد آب

تمیزکردن گوشی و شستشوی راحت قاب

در چند سال اخیر که شیوع ویروس و بیماری‌های مسری مثل کرونا زیاد شده است. افراد خیلی به پاکیزگی و ضدعفونی کردن خود و وسایل‌شان اهمیت می‌دهند. لذا مهم است وسایلی که استفاده می‌کنید تا جای ممکن زود تمیز شوند. اگر قاب گوشی شما ضد آب نباشد، با یکی دوبار شستشو و ضدعفونی‌کردن، رطوبت‌‌هایی که از منافذ گوشی وارد آن می‌شوند باعث خرابی تلفن هوشمندتان می‌شود. مخصوصاً اگر خود گوشی نیز گواهینامه ضد آب نداشته باشد این آسیب‌ها زودتر اتفاق می‌افتند.

بهترین قاب های ضد آب برای گوشی

در چنین مواقعی اگر کاور ضد آب داشته باشید، با خیال راحت می‌توانید گوشی را تمیز کنید. جالب‌تر اینکه قاب های ضد آب باعث می‌شوند در مدت طولانی‌تری بدون نگرانی از اینکه گرد و غبار وارد گوشی شود، از آن استفاده کنید. حتی در مواقع عکاسی نگران خیس شدن یا کثیف شدن لنز دوربین نخواهید بود چراکه به کمک پوشش مناسب از دوربین محافظت می‌کنند.

 

به کمک قاب ضد آب راحت دوش بگیرید یا شنا کنید

اگر شما هم از آوردن گوشی‌تان به ساحل هراس دارید، زیر دوش می‌خواهید آهنگ گوش کنید ولی از خیس شدن گوشی می‌ترسید، شغل شما به گونه‌ای است که خیلی با آب سروکار دارید یا محیط زندگی‌تان به شدت رطوبتی است، با کیف و کاور ضد آب نگرانی کمتری را خواهید داشت.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور که خرید گوشی جدید یا تعمیرش به‌صرفه نیست، منطقی‌تر این است که برای جلوگیری از آب خوردگی گوشی، قاب های محافظ ضد آب استفاده کنیم.

اگر قیمت قاب گوشی برای شما معیار مهمی در خرید به حساب می‌آید، تصمیم نهایی را خودتان می‌گیرید که چقدر باید هزینه کنید. توصیه ما این است که هر چه تلفن همراه شما گران‌قیمت‌تر و ظریف‌تر باشد از هزینه‌کردن برای خرید گارد موبایل خوب نترسید. مخصوصاً اگر سروکار شما با مشاغل پرتحرک و فیزیکی است.

زیرآب عکس بگیرید

تا حالا شده بخواهید در زیرآب عکس بگیرید؟ عکس‌های زیرآب خیلی هنری و زیبا هستند. همچنین زیرآب صحنه‌های جذابی را می‌توانید شکار کنید. اگر دوست دارید زیرآب عکس بگیرید و گوشی‌تان خیس نشود یک راه عالی و بی‌خطر استفاده از کاورهای ضد آب گوشی است که مانند یک پاکت شفاف تمام گوشی را در خود جای می‌دهند و حتی یک قطره هم آب وارد آنها نمی‌شود.

کیف و کاور ضد اب مناسب گوشی و جلوگیری از خیس شدن

کیف‌های ضد آب مخصوص استفاده در زیر آب به خوبی تمام عملکردهای لمسی و عکاسی را اجرا می‌کنند و تجربه خوشایندی از استفاده گوشی در آب را به شما منتقل خواهند کرد.

محافظت از گوشی

کاورهای گوشی ضد اب نیز مانند هر قاب موبایلی اولین کارکردش محافظت از گوشی در برابر خط و خش و ضربه است. ویژگی ضدضربه بودن کاورهای ضد آب از دیگر دلایل ارزشمند بودن خرید آنهاست. کسی دوست ندارد گوشی‌اش آسیب ببیند یا تاچ و ال‌سی‌دی‌ آن بشکند. قاب های ضد آب نیز به خوبی از گوشی در برابر ضربه محافظت می‌کند.

ویژگی حفاظتی دیگر کاورهای ضد اب این است که بر خلاف قاب های معمولی که فقط از پشت و اطراف موبایل محافظت می‌کنند، از همه قسمت‌ها مثل صفحه نمایش آن هم محافظت می‌کند. حتی کیف گوشی معمولی نیز به طور کامل همه بخش‌های موبایل را نمی‌پوشاند و ضد آب هم نیست.

مزایا و معایب کاور گوشی ضد آب

مزایای قاب ضد آب گوشی

  • محافظت از گوشی در برابر ضربه، آب و گردوغبار
  • محافظت از صفحه‌نمایش گوشی
  • امکان کار با گوشی در زیرآب
  • امکان عکس گرفتن زیرآب
  • قابلیت شستشوی راحت
  • جلوگیری از کثیف شدن موبایل
  • سبک بودن

معایب کاور ضد آب گوشی

  • جذابیت کمتر ظاهری
  • بزرگ و حجیم
  • کم شدن صدا؛ ازآنجایی‌که کل گوشی را می‌گیرند باعث ضعیف شدن میکروفون و بلندگوی گوشی می‌شوند.
  • گرم شدن گوشی؛ جلوگیری از تبادل هوا در این مدل قاب‌ها باعث دیرتر خنک شدن باطری گوشی خواهد شد.
با خرید قاب های ضد آب از گوشی خود محافظت کنید

کلام آخر؛ آیا گارد گوشی ضد آب بخریم؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند چون گارد ضد آب صفحه گوشی را می‌پوشاند نمی‌توان به‌خوبی با گوشی کار کرد. ولی اصلاً این‌طور نیست. این قاب‌ها از موادی تولید شده‌اند که تاچ لمسی را تضعیف نکنند.

کاور ضد آب گوشی مزایا و معایب خاص خود را دارد که در مجموع مناسب افراد و موقعیت‌های خاصی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر با رطوبت یا آب زیاد سروکار دارید خرید قاب های ضد آب را نسبت به قاب‌های معمولی در اولویت قرار دهید. حتی اگر احتمال کمی می‌دهید که گوشی شما در معرض مایعات و خیس شدن قرار بگیرد یا برای زیبایی بیشتر از قاب‌های معمولی استفاده می‌کنید، بهتر است همیشه یک گارد ضد آب همراه‌تان داشته باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا