بورس

چند نفر در عرضه اولیه بورس شرکت کردند؟

بر اساس اعلام بورس تهران، امروز تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام شرکت صنعت غذایی کورش در بورس تهران عرضه اولیه شد که ۲.۳ میلیون نفر مشارکت کردند و به هر نفر ۷۴ سهم رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰، تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام شرکت “صنعت غذایی کوروش” به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر” گروه”تولید روغن های حیوانی و نباتی” و طبقه “تولید روغن ها چربی های گیاهی و حیوانی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ” غکورش ” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه اولیه شد.

براساس این گزارش، تعداد ۱۶۸ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوقهای سرمایه‌گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۷۲ میلیون سهم نیز صرفأ به صندوق های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ ۰۸ / ۰۳ / ۱۴۰۰ به قیمت کشف شده در روز عرضه مورخ ۰۵ / ۰۳ / ۱۴۰۰ اختصاص خواهد یافت.

جمعا معادل ۸ درصد از سهام شرکت “صنعت غذایی کورش” با نماد (غکورش) به قیمت هر سهم ۲۹۹۵۰ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

همچنین با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران (عضو هیات مدیره فدراسیون بورس های اروپا-آسیایی (فیاس))، تعداد شرکت های فعال در بورس به ۳۷۲ شرکت رسید.

شرکت ” صنعت غذایی کورش” با نماد (غکورش) با ثبت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند و حداکثر تعداد  ۷۴  سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

مدیر عرضه : کارگزاری  فارابی  و متعهد عرضه: شرکت گسترش صنایع بسته بندی کورش است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا