کسب و کار

چه مواردی مانع دریافت خسارت از بیمه است؟

تصور کنید برای یک انبار یا کارخانه، بیمه آتش سوزی تهیه کرده‌اید. متاسفانه به دلیل بروز حادثه، تمامی دارایی و سرمایه شما می‌سوزد؛ اما شرکت بیمه بدون توجه به تعهدات خود، تنها ۳۰ درصد از ضرر و زیان وارده به شما را جبران می‌کند. در این شرایط بهترین اقدام برای دریافت خسارت چیست؟؟!!

حل دعاوی بیمه آتش سوزی

همه ما به محض وقوع یک مشکل جدید، تمایل داریم به تنهایی آن را حل کنیم. در واقع تصور می‌کنیم دانش و آگاهی ما در آن حوزه، برای رفع مشکلات به وجود آمده کافیست و دیگر نیازی به مراجعه به فرد متخصص نداریم. در حالی که در بسیاری از مواقع، نه‌تنها یک اقدام نابه‌جا ما را به هدف نمی‌رساند بلکه از هدف نیز دورتر می‌کند. عدم مراجعه به وکیل بیمه آتش سوزی یا مشاور حقوقی بیمه را می‌توان یکی از همین اقدامات دانست.

در مثالی که ابتدای صفحه گفته شد، زیان دیده می‌تواند طبق روش‌های زیر عمل کند:

  1. به تنهایی به شرکت بیمه مراجعه نموده و خسارت بیشتری را طلب نماید.
  2. به تنهایی علیه شرکت بیمه طرح دعوا کند.
  3. به اتفاق وکیل بیمه آتش سوزی جلسه‌ای با شرکت بیمه ترتیب دهد و خسارت بیشتری را مطالبه نماید.
  4. طرح دعوا را به وکیل متخصص بیمه آتش سوزی بسپارد.
وکیل بیمه آتش سوزی

بهترین اقدام بیمه گذار

خوب است بدانید یکی از مراجعین گروه بیموکیل پس از قرار گرفتن در شرایط مشابه، ابتدا روش اول را انتخاب کرده و همانطور که قابل حدس است، به نتیجه مورد نظر خود نرسید. اما پیش از انتخاب روش دوم و طرح دعوا علیه شرکت بیمه، تصمیم گرفت برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین، حضوری و تلفنی، به وکیل متخصص بیمه آتش سوزی مراجعه نماید. وکیل مورد نظر با توجه به مدارک موجود و بررسی احتمال موفقیت موکل در پرونده، در گام اول پیشنهاد برگزاری جلسه با نمایندگان شرکت بیمه را ارائه نمود. پس از برگزاری این جلسه، نمایندگان شرکت بیمه با پرداخت یک میلیارد تومان بیش تر از مبلغ قبلی موافقت نمودند و زیان ‌دیده بدون طرح دعوا در مراجع قضایی و اتلاف وقت و هزینه، به مقدار قابل توجهی از خسارت خود دست پیدا کرد.

مبلغ خسارت بیمه چقدر است؟

البته این مورد تنها به دعاوی بیمه آتش سوزی محدود نمی‌شود؛ چراکه شرکت بیمه، بیمه گزار و نمایندگان بیمه ممکن است در تمامی رشته‌های بیمه دچار اختلاف شوند. البته میزان خسارت در بعضی از رشته‌ها مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و… مبلغ زیادی نیست. بنابراین احتمال وقوع دعوا در این موارد کمتر می‌باشد. این در حالیست که برخی دیگر از حوزه‌های بیمه مانند بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی یا بیمه باربری به دلیل ارزش موضوع بیمه و مبلغ قابل توجه آن، محل اختلاف بین اشخاص نام‌برده است. بنابراین در صورت عدم توافق طرفین، منطقی‌ترین راه مراجعه به وکیل بیمه مسئولیت و سایر وکلای متخصص در هر حوزه می‌باشد.

بهترین بیمه نامه کدام است؟

البته به توصیه بسیاری از حقوقدانان بهتر است پیش از ثبت قرارداد، به خصوص قراردادهایی که ارزش مادی آن‌ها کم نیست، به وکیل متخصص یا مشاور حقوقی مراجعه نمود. در این صورت نقاط کور و اختلاف برانگیز قرارداد شناخته شده و توسط وکیل رفع خواهند شد. از آنجایی که بیمه نامه نیز یک نوع قرارداد می‌باشد، بهتر است پیش از خرید بیمه، متن بیمه نامه را به تایید وکیل متخصص بیمه رسانده و نکات تکمیلی وی را مد نظر قرار دهیم. برای مثال چند توصیه وکیل بیمه مسئولیت که در صورت عمل به آن از دعاوی بسیاری جلوگیری خواهد شد، عبارتند از:

  • آگاهی و اطلاع کامل بیمه گذار از ریسک‌های مسئولیتی که بیمه می‌شود. در واقع با توجه به انواع گوناگون بیمه مسئولیت، بیمه‌گذار باید آگاه باشد چه ریسک‌ها و خطراتی، مسئولیت وی را تهدید می‌کند. در این صورت می‌تواند بهترین بیمه را خریداری نموده تا در صورت پیشآمد حادثه، کمتر متضرر شود. این آگاهی در جلسه مشاوره با کارشناسان بیمه به دست می‌آید.
  • پیش از صدور بیمه مسئولیت، زمان مشخصی را به دریافت مشاوره از کارشناس بیمه اختصاص دهید. بیمه گذار تا حدودی از خطرات شغل خود آگاه است اما به امور بیمه تسلطی ندارد؛ کارشناس بیمه نیز با وجود تسلط به امور بیمه، تخصصی در جزئیات مشاغل و مسئولیت‌ها ندارد. بنابراین در طول گفت‌وگو و مشورت بیمه‌گذار و کارشناس بیمه، تمامی خلأهای موجود در مسئولیت بیمه شده مشخص می‌شوند تا یک بیمه‌نامه مطلوب صادر شود.
  • بیمه گذار موظف است هنگام خرید بیمه، اطلاعات کامل و صحیحی از محل کار و مسئولیت خود به نمایندگان بیمه ارائه دهد تا سطح ریسک بیمه به درستی تعیین شود. برای مثال یک چاپخانه سطح ریسک بالایی ندارد؛ اما در صورتی که یک دستگاه خطرناک در آن مکان وجود داشته باشد، سطح ریسک افزایش یافته و در صورت مغایرت با بیمه‌نامه، پرداخت خسارت با مشکل مواجه می‌شود.

موارد گفته شده تنها بخشی از نکات وکیل بیمه مسئولیت بود. شما عزیزان می‌توانید برای مطالعه موارد بیشتر به وبسایت بیموکیل مراجعه نمایید.

مشاوره حقوقی آنلاین، حضوری و تلفنی

بیموکیل

بیموکیل اولین مرجع تخصصی مشاوره حقوقی و وکالت دعاوی بیمه است. این تیم متشکل از وکلایی می‌باشد که بنا بر فعالیت چند ساله خود در پرونده‌های مربوط به بیمه، تجربه حائز اهمیتی در این زمینه کسب کرده‌اند؛ ضمن آنکه دانش و تسلط آن‌ها بر مباحث حقوقی نیز کمک شایانی به پیشبرد بهتر پرونده مراجعین کرده است.

مخاطبان این مجموعه می‌توانند علاوه بر وکالت دعاوی بیمه و دریافت مشاوره حقوقی تخصصی، خدمات صدور یا تمدید بیمه‌نامه خود را نیز به کارشناسان این تیم بسپارند. مزیت این خدمت برای بیمه گذاران این است که یک وکیل مسلط به بیمه، علاوه بر راهنمایی و مشاوره به بیمه گذار می‌تواند بهترین بیمه نامه را صادر نماید تا در آینده خطر عدم دریافت خسارت، بیمه گذار را تهدید نکند. شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۲۸۷۶۵۲۵ تماس گرفته و یا به سایت bimokil.ir مراجعه نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. موانع دربافت خسارت از بیمه که زیاده به نظر من!
    منِ بیمه گزار باید حق بیمه ام رو همیشه به موقع پرداخت کنم، اما وقتی که کار به پرداخت این شرکت های بیمه میشه همیشه آخرش یه بهانه میارن که پول من و امثال من رو ندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا