کسب و کار

چه کسانی باید در دوره DBA شرکت کنند؟

کسب مدرک دکترای مدیریت کسب و کار (DBA) مسیری را برای پیشرفت شخصی و حرفه ای در بیزنس در اختیار شما قرار می دهد. این مدرک نسبتاً جدید، که برای اولین بار در مدرسه بیزنس هاروارد در اوایل دهه ۱۹۵۰ ارائه شد، فرصتی برای متخصصانی است که می خواهند درک خود را از شیوه های بیزنسی عمیق تر کنند و آموخته های خو ا را فراتر از سطح (MBA) دنبال کنند.

دوره DBA چیست؟ این دوره برای چه افرادی مناسب است؟ این‌ها سؤالاتی هستند که معمولاً افراد حوزه مدیریت با آن مواجه هستند و همواره به دنبال بهترین و مناسب‌ترین جواب هستند. باگذشت زمان شیوه مدیریت در کسب‌وکارهای جدید عوض شده است. به همین دلیل افرادی که مدیریت کسب‌وکار خاصی را بر عهده دارند؛ باید دانش خود را در این زمینه افزایش دهند تا بتوانند بهتر و حرفه‌ای‌تر کسب‌وکار خود را مدیریت کرده و آن را قله موفقیت برسانند.

مدیران شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای اینکه به اهداف خود برسند و دانش خود را افزایش دهند؛ باید در دوره‌های مختلف شرکت کنند. یکی از این دوره‌های بسیار عالی، تخت عنوان دوره DBA ارائه می‌شود. این دوره به افراد کمک می‌کند که سازمان و شرکت خود را بر اساس اصول روز مدیریتی پیش ببرند و به بهترین شکل ممکن آن را رشد دهند.

در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره DBA چیست بپردازیم و به شما بگوییم که چه کسانی باید در این دوره‌ها شرکت کنند. اگر میخواهید اطلاعت خود را درباره اینکه DBA چیست تکمیل کنید به آدرس: https://fanpardazan.com/article/What-is-the-Top-Professional-Business-Management-Course-DBA مراجعه کنید.

دوره DBA چیست؟

کلمه DBA مخفف Doctorate of Business Administration است که معنای فارسی آن دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار می‌شود. این دوره باهدف آموزش مدیران سطح بالای اجرایی در سازمان‌های مختلف ایجادشده و به آن‌ها یاد می‌دهد که چگونه از روش‌های سنتی مدیریت عبور کرده و به روش‌های نوین برسند. با شرکت در دوره DBA یاد خواهید گرفت که چگونه شرکتی سازمان‌یافته بسازید و با استفاده از روش‌های نوین سازمان خود را رهبری کنید.

دوره DBA یکی از حرفه‌ای‌ترین مدرک دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است. بسیاری از افراد این مدرک را با PHD اشتباه می‌گیرند. درحالی‌که این مدرک‌ها باهم فرق دارند. مدرک DBA یک مدرک تحصیلی نیست و افراد نمی‌توانند به کمک آن در دانشگاه‌ها به‌عنوان استاد مشغول تدریس شوند. مدرک DBA فقط به شما تفکر جدیدی می‌دهد تا با استفاده از آن مشکلات و چالش‌های کسب‌وکار خود را حل کنید.

مزیت‌های دریافت مدرک DBA

مزیت‌های بسیار خوبی که دریافت مدرک DBA برای افراد حوزه مدیریت به همراه دارد؛ باعث شده که بیشتر این افراد به فکر اخذ آن باشند. از جمله بهترین و مهم‌ترین مزیت‌های مدرک DBA، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • برنامه‌های مدرک DBA معمولاً بر اساس تحقیقات دیگران (معمولاً دانشجویان PHD) شکل‌گرفته و به شما در حل چالش‌ها و مشکلات تجاری کمک می‌کند.
  • بعضی از دوره‌های DBA امکان حضور در کلاس‌های آنلاین را برای افراد متقاضی فراهم می‌کنند. شما می‌توانید در این دوره‌ها مدرک خود را به‌صورت آنلاین اخذ کنید. مدت‌زمان اخذ مدرک DBA در مقایسه با PHD، کمتر است. شما می‌توانید مدرک DBA را در سه سال اخذ کنید؛ درحالی‌که این زمان برای مدرک PHD، حدود ۵ سال طول می‌کشد.
  • در دوره DBA علاوه بر تحقیق درباره مشکلات دنیای مدیریت، آموخته‌های دیگری از جمله مهارت در زمینه توسعه فناوری، تجزیه‌وتحلیل استراتژیک، ارتباط مدیریتی و بین‌فردی را به دست خواهید آورد.
  • مدرک دوره DBA کاملاً معتبر است و شما با استفاده از آن می‌توانید به‌عنوان یک مدیر آگاه و متخصص بازرگانی شروع به فعالیت کنید.

فرصت‌های شغلی با مدرک DBA

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که افراد قبل از اقدام برای اخذ مدرک DBA باید درباره آن بدانند؛ فرصت‌های شغلی با استفاده از این مدرک است. اخذ مدرک DBA انواع فرصت‌های شغلی تاپ و درجه یک را در ایران و سراسر جهان برای افراد فراهم می‌کند. از جمله فرصت‌های شغلی بسیار مهم این مدرک، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • مدیر اجرایی
  • اقتصاددان
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر سیستم‌های اطلاعاتی
  • تحلیل‌گر کسب‌وکارها
  • مشاور کسب‌وکارها
  • مدیر توسعه سازمانی
  • کارآفرین
  • تحلیل‌گر لجستیک

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان DBA باید چه مهارت‌هایی داشته باشند؟

کسانی که قصد دارند به‌عنوان دانشجوی دوره DBA وارد این دوره شوند؛ باید یک سری مهارت‌های خاص را داشته باشند. داشتن این مهارت‌ها باعث می‌شود که تبدیل به یک مدیر متخصص و ماهر شوند. از جمله مهم‌ترین مهارت‌های دانشجویان دوره DBA، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توانایی تحقیق درباره موضوعات مختلف
  • تشخیص مشکلات و پیداکردن ریشه آنها
  • داشتن مهارت‌های طرح سؤال
  • پیداکردن راه‌حل عملی با استفاده از نظریه‌ها و تحقیقات فعلی

چه کسانی به دوره DBA نیاز دارند؟

یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی که افراد علاقه‌مند به حوزه مدیریت با آن مواجه هستند این است که چه افرادی به دوره DBA نیاز دارند؟ همان‌طور که گفتیم؛ دوره DBA یک مدرک دکتری حرفه‌ای مدیریت بازرگانی است که افراد با اخذ آن می‌توانند تخصصی‌تر مشکلات کسب‌وکار خود را حل کنند.

کسانی که می‌خواهند به‌صورت حرفه‌ای مدیریت سازمان و یا شرکت خاصی را بر عهده بگیرند و آن را به بهترین شکل ممکن رشد دهند؛ نیاز شدیدی به شرکت در دوره DBA دارند. همچنین کسانی که می‌خواهند مهارت‌های DBA را به نسل بعدی آموزش دهند؛ باید شرکت در این دوره را دراسرع‌وقت آغاز کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت که اشخاص زیر مخاطبان اصلی دوره DBA هستند.

  • مدیران و کارآفرینان
  • مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها
  • صاحبان کسب‌وکار
  • کارشناس ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مؤسسات عالی در رشته‌های مرتبط

از کجا مدرک DBA را اخذ کنیم؟

بعد از اینکه اطلاعات کاملی درباره دوره DBA کسب کردید؛ وقت آن فرارسیده که به دنبال اخذ آن بروید. اما سؤال اینجاست از کجا باید این مدرک را اخذ کرد؟

مؤسسه آموزشی عالی فن پردازان (fanpardazan.com) با بیش از ده سال تجربه کاری در برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی رشته‌های مختلف که از هنر و معماری گرفته تا فناوری اطلاعات و مدیریت، توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش عالی ثبت کند. دوره مدیریت عالی کسب‌وکار در آموزشگاه فن پردازان با اساتید به‌نام و خبره در این رشته به مدت ۴۰۰ ساعت در طی یک سال به‌صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

البته کسانی که وقت کافی برای حضور در کلاس حضوری را ندارند؛ می‌توانند در دوره آنلاین شرکت کنند. کیفیت دوره‌های آنلاین این مؤسسه همانند دوره حضوری است و افراد هرآنچه که لازم باشد را یاد می‌گیرند. اگر می‌خواهید در دوره DBAشرکت کنید؛ همین‌الان به مؤسسه آموزشی عالی فن پردازان مراجعه کنید.

سخن نهایی

باگذشت زمان، مدیران کسب‌وکارها باید بتوانند شرکت و یا کسب‌وکار خود را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کنند. به همین خاطر باید در دوره‌های حرفه‌ای شرکت کنند. یکی از این دوره‌های بسیار عالی، دوره DBA نام دارد. مدیران شرکت‌ها با شرکت در این دوره می‌توانند به مهارت لازم برای مدیریت شرکت خود در سطح تخصصی برسند.

در این مطلب هرآنچه که لازم بود درباره دوره DBA بدانید را بیان کردیم تا با اطلاعات جامع‌تری در این دوره شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

پست الکترونیک: info@fanpardazan.com

شماره های تماس: ۹۱۰۰۹۷۰۱ ۰۳۱

آدرس : اصفهان، مرداویج،خیابان شیخ کلینی، پلاک ۱۵۴

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا