اقتصادی

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند؟

اواخر اسفند ماه سود سهام عدالت سال ۹۹ به حساب مشمولان واریز می‌شود. اما به گفته مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات شش گروه سود سهام عدالت سال ۹۹ را دریافت نمی‌کنند. چه کسانی سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، به گفته مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند سود سال ۹۹ را دریافت کنند. جز شش گروه مشخص. اما چه کسانی سود سهام عدالت را نمی‌‌گیرند؟

کدام افراد سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

گروه اول آن دسته از دارندگان سهام عدالت هستند که هنوز سجامی نشده‌اند. یعنی در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

گروه دوم افرادی هستد که شماره حساب آنها مسدود است. به همین دلیل نمی‌توان برای آنها سود سهام عدالت را واریز کرد.

گروه سوم افرادی هستند که شماره حساب ثبت‌شده آنها راکد است. افراد در هنگام ثبت‌نام باید شماره کارت و شماره حسابی را معرفی کنند که فعال باشد. اگر کارت و شماره حساب بانکی افراد به مدت شش ماه تراکنش نداشته باشد، آن شماره جزو شماره‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت به آن شماره وجود ندارد.

گروه چهارمی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نمی‌شود، افرادی هستند که شماره حساب مشترک اعلام کرده‌اند. یعنی شماره حسابی که مشترک است و دارای دو امضاست.

گروه پنجمی که سود سهام عدالت به حساب آنها واریز نمی‌شود، آن دسته‌ای هستند که حساب ارزی معرفی کرده‌اند. امکان واریز سود سهام عدالت به شماره حساب ارزی وجود ندارد.

گروه آخر هم آن دسته از افرادی است که به جای اعلام شماره حساب جاری، شماره حساب بلندمدت اعلام کرده‌اند.

راهکار حل مشکل شماره حساب

بر این اساس می‌توان گفت دو مشکل باعث می‌شود که دارندگان سهام عدالت سود سال ۹۹ را دریافت نکنند. اول افرادی که هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند و دوم افرادی که شماره حساب اعلامی آنها دارای مشکل است. (اعم از شماره شبای مسدود، شماره ارزی، شماره حساب بلندمدت، افراد دارای شماره حساب مشترک و افراد دارای شماره شبای راکد.)

اما آیا می‌توان مشکل شماره حساب را حل کرد؟

پیش از این هم حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به دلیل مشکلات شماره حساب نتوانستند سود سهام عدالت سال ۹۸ را دریافت کنند. اکنون این مشکلات می‌تواند مانع واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ شود.

اما چگونه می‌‌توان از صحت شماره حساب اعلام شده برای دریافت سود سهام عدالت مطمئن شد؟ افراد می‌توانند از دو راه برای اطلاع از صحت شماره حساب اعلام شده و یا ویرایش آن اقدام کنند. اول ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و دوم درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir .

افراد با مراجعه به این دو سامانه می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح و ویرایش کنند و یا با مراجعه به این دو سامانه از صحت اطلاعات خود مطمئن شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا