اجتماعی

چه کسانی مشمول بسته معیشتی رمضان هستند؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جزو مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

حالا قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان(بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رییس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟

چه کسانی مشمول نمی‌شوند؟

***خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان

***خانوارهای دارای دو واحد ملکی

***خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

***خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند

***کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز

***خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی

***گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

همچنین حداقل درآمد ماهانه خانواده یک ‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره شش میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا