اجتماعی

چه کسانی مشمول یارانه جدید نشدند؟

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوارها درباره چرایی عدم اعطای بسته حمایت معیشتی کرونا به برخی از افراد، توضیحاتی داد.

بیشتر بخوانید: یارانه معیشتی فردا شب واریز می‌شودرر

روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حسین میرزایی درباره چرایی عدم اعطای حمایت معیشتی کرونا به برخی از افراد، اظهار کرد: برای بسته معیشتی کرونا بودجه محدودی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت رفاه موظف شد تا ۳۴ میلیون نفر از اقشار ضعیف جامعه را شناسایی کند، افزود: باید این افراد دریافت کننده یارانه نقدی و بسته معیشتی باشند و درآمد ثابت، شغل و بیمه پردازی نداشته باشند و مجموع درآمد خانوارها کمتر از حداقل دستمزد مصوب سال باشد و همچنین حداقل گردش مالی را داشته باشند.

میرزایی تصریح کرد: افرادی که این شاخص‌ها را دارند، شناسایی و برای واریز معرفی شده‌اند، با وجود محدودیت بودجه و تعدادی که سازمان برنامه و بودجه مشخص کرده، وزارت رفاه شناسایی را انجام داده است.

متقاضیان یارانه ۱۰۰هزار تومانی بخوانند

سخنگوی حمایت جبرانی معیشت خانوارها گفت: به دلیل محدودیت بودجه، شناسایی بیش از ۳۴ میلیون خانوار امکان پذیر نبود، به همین دلیل برخی از افراد مشمول نشدند و تمامی اطلاعات افراد را از طریق پایگاه جامع ایرانیان کسب کردیم و لیست مشمولان را بر این اساس تهیه و به سازمان برنامه و بودجه برای واریز ارسال کردیم.

پیش تر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفته بود: نخستین پرداخت یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار و ۱۲۰ هزار تومانی در ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا