اقتصادی

از ابتدای مهر پذیرش چک‌های قدیمی فقط در شعب بانک صادرکننده

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد از ابتدای مهر امسال، چک‌های قدیمی فقط در شعب بانک صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی اعلام کرد: با گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و براساس آخرین آمار، ۸۷.۵ درصد چک‌های وصول‌شده از چک‌های جدید بوده است.

بر همین اساس، از ابتدای مهرماه امسال، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.

گفتنی است طبق این قانون، از ابتدای سال ۱۴۰۰ چک‌های جدیدی در اختیار مشتریان بانکی قرار گرفت که صادرکنندگان همزمان با صدور آن در قالب نسخه فیزیکی باید اطلاعات آن را در سامانه صیاد ثبت می‌کردند. بنابراین و با توجه به سایر الزامات قانون جدید، نسبت برگشت چک‌های جدید در مقایسه با چک‌های قدیمی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا