کسب و کار

چگونه در فارکس ثبت نام کنیم و بهترین بروکر فارکس برای اسکالپینگ چیست؟

بسیاری از افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، ترجیح می‌دهند که سرمایه‌ی خود را به دلار تبدیل کرده تا سودآوری آن‌ها به شکل دلاری باشد. از آنجاییکه نرخ دلار همواره در حال افزایش است (به دلیل تورم)، بنابراین، سرمایه‌گذاری بر مبنای دلار نه تنها به حفظ اصل پول کمک کرده، بلکه سود ایجاد شده نیز به شکل دلاری بوده و درآمد فرد را چندین برابر خواهد کرد. خرید و نگهداری از دلار روشی است که فقط به حفظ سرمایه‌ی افراد کمک کرده و نمی‌توان آن را نوعی سرمایه‌گذاری دانست. اما اگر در بازارهای بین‌المللی وارد شوید و با دلار سرمایه‌گذاری کنید، سود دلاری دریافت خواهید کرد. یکی از بازارهای بین‌المللی و جذاب برای سرمایه‌گذاری، فارکس بوده که هواداران بسیار زیادی دارد. اگرچه این بازار می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، اما در صورتیکه دانش درستی داشته باشید، امکان کاهش ریسک و بالا بردن سودآوری وجود خواهد داشت.

فارکس چیست؟

بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند بازار فارکس مکانی برای خرید ارزهای خارجی است، این بازار هیچگونه ماهیت فیزیکی نداشته بلکه یک پایگاه داده و اطلاعات از آخرین خرید و فروش ارزهای اتفاق افتاده است. در سطح کشوری، کشورها همواره در حال معامله با یکدیگر بوده و علاوه بر آن، صنایع نیز در حال مراوده و تبادل کالا و خدمات هستند. بنابراین، همواره نیاز است تا یک ارز، به ارز دیگری تبدیل شود. به همین جهت نیز مفهومی به نام جفت ارز فارکس ایجاد می‌شود. شرکتی که از آلمان قصد خرید قطعه‌ای در آمریکا  را داشته باشد، باید با استفاده از پول محلی (یورو)، دلار خریداری نماید. این کار باعث ایجاد جفت ارزی به نام یورو به دلار (EUR/USD) شده که جفت ارز رایجی برای مبادلات جهانی است. داده‌ی تمامی مبادلات ارزی بین کشورهای مختلف ثبت شده تا و به صورت نمودار نمایش داده می‌شود. قیمت جفت ارز همواره در حال تغییر بوده و همین نوسانات به تریدر کمک می‌کند تا بتواند معامله انجام داده و سود نماید.

برای مثال، اگر قیمت جفت ارز یورو به دلار در حال افزایش بوده و تریدر نیز همین جفت ارز را خریداری کند (یعنی یورو را به دلار آمریکا تبدیل کند)، به دلیل بالا رفتن ارزش یورو به دلار، سود خواهد نمود. اما جفت ارزها تنها دارایی در بازار فارکس نبوده و کالاهای دیگری نیز عرضه شده‌اند. همانطور که ارز کشورهای دیگر را می‌توان خرید، سهام شرکت‌ها نیز در فارکس قابل معامله هستند. برای مثال، اگر قصد خرید سهام شرکت اپل را داشته باشید، می‌توانید به جای ثبت نام در بورس نیویورک (که احتمالا برای ایرانیان عملی نباشد!)، در بروکری حساب باز کنید که این سهام را عرضه می‌نماید. پس از ثبت نام در بازار فارکس علاوه بر جفت ارز و سهام، دارایی‌های دیگری از جمله طلا و فلزات ارزشمند دیگر (مس، نقره، تیتانیوم، آلومینیوم، پلاتین و …)، نفت و گاز (تولیدی در مناطق مختلف دنیا)، شاخص بورس‌های اصلی دنیا (داوجونز، نیویورک، ژاپن، هنگ کنگ و …)، رمزارزها و … قابل معامله هستند.

مراحل ثبت نام فارکس در ایران

شرایط در ایران اندکی با نقاط دیگر دنیا تفاوت داشته و ممکن است بروکرهای معتبر جهانی در ایران حضور نداشته باشند. در سراسر نقاط دنیا، هر زمان که کسی قصد ورود به بازار فارکس را داشته باشد، به سادگی لیست بروکرهای معتبر جهانی را نگاه کرده و یک بروکر را برای خود انتخاب می‌کند. اما بسیاری از این بروکرهای معتبر در ایران حضور نداشته و روش شناسایی کارگزاری فارکس قابل اعتماد در ایران، اندکی با سایر نقاط دنیا متفاوت است. بروکرهای جهانی برای نشان دادن اعتبار خود، باید مجوز فعالیت یا همان رگوله‌های معتبر را از کشورهای مختلف دریافت کنند. برای مثال، بروکری که قصد فعالیت در اروپا را دارد، می‌توان رگولاتوری CySec قبرس را دریافت کند. اگر بروکر قصد فعالیت در انگلستان را داشته باشد، باید رگوله‌ی FCA را داشته باشد و ..

اما هیچ کدام از این رگولاتوری‌ها مناسب فعالیت در ایران نبوده و تنها یک مدل خاصی از رگوله وجود دارد که بر عملکرد بروکر در ایران، نظارت خواهد داشت. این مدل رگوله را با نام آفشور شناخته و قطعا میزان سخت‌گیری و دقت نظارت آن در مقایسه با رگوله‌های آمریکایی و اروپایی، کمتر است. اما با این حال، بروکرهای متعددی در ایران هستند که می‌توان از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن بود. برای اینکه خودتان بتوانید بروکر معتبر را شناسایی کرده و در دام بروکرهای کلاهبرداری که اتفاقا سراسر در حال تبلیغات هستند، نیفتید، می‌توانید مقاله ثبت نام فارکس از ایران را مطالعه کرده و با لیستی از بروکرهای قابل اعتماد آشنا شوید.

مراحل ثبت نام فارکس در ایران

ساده ترین روش معاملات در فارکس

بی شک موفقیت در بازار فارکس بدون داشتن دانش و تجربه، امکان پذیر نبوده و تریدرهای موفق، ماه‌ها و حتی سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند تا بتوانند معاملات را با سودهای قابل توجه ببندند. اما اگر جزو کسانی هستید که زمان زیادی برای انجام یادگیری فارکس ندارید، می‌توانید یک استراتژی ساده و سریع به نام اسکالپینگ را یاد گرفته تا معاملات سریع و متعددی انجام دهید و در هر کدام، میزان سود اندکی کسب کنید. اما دقت داشته باشید که این استراتژی ساده و سریع و تا حد زیادی موفق، در بسیاری از بروکرها ممنوع بوده و ممکن است باعث بسته شدن حساب معاملاتی شما شود. بنابراین، حتما ابتدا مطمئن شوید که بروکر شما، اجازه‌ی معاملات اسکالپ را داده باشد.

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ به سبک معاملاتی‌ای گفته می‌شود که تریدر، هر معامله را تنها چند ثانیه (نهایتا یک دقیقه) باز گذاشته و از سود بسیار کم در این مدت زمان کم، استفاده می‌کند. این سود عموما بین ۵ تا ۲۰ پیپ بوده و عدد نسبتا کمی می‌شود. اما به دلیل تعدد معاملات (مثلا ۱۰۰ معامله‌ی ۱ دقیقه)، میزان مجموع سود کل معاملات به عدد قابل قبولی خواهد رسید. علاوه بر آن، اسکالپرها (تریدرهایی که به سبک اسکالپینگ معامله می‌کنند)، از اهرم‌های نسبتا بالایی استفاده می‌کنند تا میزان سود هر معامله ضرب در ضریب اهرم شده و میزان سود افزایش یابد. چه معامله در مدت زمان کوتاه سودآور باشد چه همراه با ضرر باشد، اسکالپر نهایتا معامله را در چند ثانیه خواهد بست.

بهترین بروکر برای اسکالپینگ

همانطور که متوجه شدید، اسکالپینگ به معنای معاملات متعدد به همراه سود اندک است. بنابراین، بروکری برای اسکالپینگ مناسب است که میزان کارمزد آن، خصوصا اسپرد، بسیار کم باشد. داشتن نرخ بهره یا همان SWAP اثر خاصی برروی کار اسکالپر نداشته، اما آنچه که مهم است، همان اسپرد و تا حدودی هم کمیسیون است. از آنجاییکه میزان میانگین کلی اسپرد شناور در مقایسه با اسپرد ثابت کمتر است، بنابراین، حساب معاملاتی‌ای مناسب اسکالپینگ است که دارای اسپرد شناور (ترجیحا شروع از ۰ پیپ) بوده و علاوه بر آن، کمیسیون در هر لات معاملاتی نباید بیشتر از ۵ دلار باشد. در حال حاضر، دو بروکر معتبر در ایران هستند که به تریدرها اجازه‌ی اسکالپینگ را می‌دهند، اما قطعا یکی از آن‌ها فقط می‌تواند بهترین بروکر برای اسکالپ باشد که در این مقاله معرفی شده است.

این مقاله بخشی از مقاله‌ی جامع وبسایت بهترین هست بوده که با هدف آموزش‌های کاربردی برای عموم مردم، ارائه شده است.

بهترین بروکر برای اسکالپینگ

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا