کسب و کار

چگونه یک ضد آفتاب خارجی خوب انتخاب کنیم؟

ضد آفتاب به عنوان یکی از موثر ترین لوازم مراقبتی پوست بشمار می رود. چرا که پوست ما هر روز در معرض نور خورشید و اشعه های خطرناک UV قرار می گیرد. خیلی از افراد بر این باورند که استفاده از ضد آفتاب فقط برای روزهای آفتابی و گرم تابستان استفاده می شود که این باور کاملا اشتباه است. اگر شما هم به راهنمای خرید ضد آفتاب خارجی و معرفی بهترین ها نیاز دارید مطالعه مقاله پیشنهاد میشود.

به طور کلی ضد آفتاب به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تبدیل شده است که در ادامه به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. چنانچه قصد خرید ضد آفتاب خارجی و یا ایرانی دارید تا پایان همراه ما باشید.

ضد آفتاب فیزیکی

هنگامی که ترکیب غیر آلی اسید روی به همراه دی اکسید تیتانیوم، ترکیب شوند ضد آفتاب فیزیکی به وجود می آید. ضد آفتاب هایی که در ترکیبات آن مواد غیر آلی وجود دارد، در برابر اشعه UV یک لایه محافظتی ایجاد می کند. با این تفاسیر ضد آفتاب فیزیکی قادر است تا ۷۵ درصد از سلامت پوست محافظت نماید.

اخبار مرتبط

ضد آفتاب شیمیایی

برخی دیگر که فاقد روی و تیتانیوم هستند، ضد آفتاب شیمیایی بشمار می روند. ضد آفتاب شیمیایی همانند لوسیون به راحتی جذب پوست می گردد و با تبدیل اشعه فرابنفش به گرما می تواند از پوست محافظت کند.

معرفی انواع مدل های ضد آفتاب

امروزه ضد آفتاب ها با توجه به نیاز کاربر در انواع مختلف در بازار عرضه می شوند که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

ژل ضد آفتاب: ژل های ضد آفتاب کاملا بر پایه الکل می باشند. توجه داشته باشید که اصلا چسبندگی و یا چربی بیش از حد روی پوست خود احساس نخواهید کرد اما ممکن است در دراز مدت پوستتان را خشک کند.

اسپری ضد آفتاب: اسپری ها هم معمولا بر پایه الکل هستند و با مصرف بیش از حد ممکن است پوستتان خشک شود. بنابراین بهتر است هر چند وقت یک بار از فلوئید یا کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

پودر ضد آفتاب: شاید برایتان جالب باشد اما ضد آفتاب های پودری هم طرفداران خاص خود را دارد. توصیه می کنیم از این نوع ضد آفتاب ها به عنوان زیر ساز آرایش استفاده کنید همچنین به صورت روزانه هم می توانید استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب دافع حشرات: بعضی از کرم های صد آفتاب دارای Diethyl-m-toluamide (DEET) هستند که می توانند دافع حشرات باشند.

ضد آفتاب ویژه کودکان: توصیه می کنیم کودکان بالای ۶ ماه از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. افرادی که دارای پوست خیلی حساس هستند و با استفاده از کرم های ضد آفتاب ممکن است پوستشان آسیب ببیند، می توانند از ضد آفتاب کودکان نیز استفاده نمایند.

کرم ضد آفتاب ضد آب: همانطور که از اسم آن مشخص است، این‌ ضد آفتاب ها حالت کرمی دارند. کرم ضد آفتاب ضد آب غلظت زیادی داشته و در بسته بندی تیوپی به فروش می رسد. اگر در طول روز شنا و یا ورزش می کنید، خرید کرم ضد آفتاب ضد آب گزینه مناسبی است.

ضد آفتاب خارجی بهتر است یا ایرانی؟

چگونه یک ضد آفتاب خارجی خوب انتخاب کنیم؟

درواقع وظیفه اصلی همه ضد آفتاب ها یکی است. اگر می خواهید پوستتان از چین و چروک، جوش و آکنه، خشکی و انواع سرطان های پوستی در امان باشد، بهتر است همیشه در کیفتان یک ضد آفتاب باشد.

خیلی از افراد سوال می کنند کرم ضد آفتاب خارجی بهتر است یا ایرانی؟

در جواب این سوال باید بگوییم ضد آفتاب های ایرانی باتوجه به اقلیم ایران تولید شده و با پوست سازگاری بهتری دارد. اما کرم های ضد آفتاب خارجی از فرمولاسیون باکیفیت تری برخوردار هستند که ممکن است نتایج مطلوب تری برایتان رقم بزند.

توجه داشته باشید که هر برندی ارزش استفاده را ندارد بنابراین برای آگاهی از بهترین برندهای کرم ضد آفتاب خارجی همراه ما باشید.

هنگام خرید ضد آفتاب می بایست به چه نکاتی توجه کنیم؟

چنانچه قصد خرید ضد آفتاب چه ایرانی و چه خارجی دارید باید به یکسری موارد توجه داشته باشید:

  • توجه به برچسب طیف گسترده
  • مقاومت در برابر آب و تعریق
  • دارای آنتی اکسیدان
  • توجه به نوع پوست
  • دارای ترکیبات ضد آب

معرفی بهترین ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان

  • کرم ضد آفتاب کلینیک بی رنگ SPF50
  • ضد آفتاب شیسیدو بی رنگ +SPF50
  • کرم ضد آفتاب ایزدین فیوژن واتر بی رنگ SPF50
  • ضد آفتاب بی رنگ لاروش پوزای SPF50
  • ضد آفتاب درای تاچ بی رنگ کلارنس SPF50
  • کرم ضد آفتاب بایودرما ضد لک

راهنمای خرید و استفاده از ضد آفتاب

حال که با انواع و بهترین برندهای ضد آفتاب آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا در مورد شیوه مصرف آن هم اطلاعات درستی داشته باشید.

همیشه به دنبال ضد آفتابی باشید که SPF آن از ۳۰ بیشتر باشد.

  • ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از این که از منزل خارج شوید باید پوست خود را کامل با مواد شوینده مخصوص پوست خود بشویید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تمامی نواحی بدن مانند گوش، دست ها، پشت گردن، ساق پا و دیگر نواحی که پوشانده نمی شود را باید ضد آفتاب بزنید.
  • لازم نیست خیلی ضد آفتاب رو روی پوست ماساژ دهید چرا که برخی از کرم ها به راحتی جذب پوست می شوند.
  • برای تاثیر بهتر باید هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • به هیچ عنوان از ضد آفتاب های تاریخ گذشته استفاده نکنید.
  • از ضد آفتاب در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. چنانچه ضد آفتاب در معرض مستقیم خورشید قرار بگیرد، ممکن است خاصیت اولیه خود را از دست بدهد.
  • بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب از ۱۰ صبح تا ۴ عصر می باشد.

نتیجه گیری

استفاده از ضد آفتاب بسیار حائز اهمیت است. اگر به فکر سلامت پوست خود هستید و می خواهید در کمتر از ۶ ماه آن را ترمیم کنید، پس از همین امروز یک ضد آفتاب باکیفیت برای خود تهیه کنید. ایرانی یا خارجی بودم ضد آفتاب تفاوت چندانی ندارد چرا که وظیفه هردو یکی است اما در برخی موارد ضد آفتاب های خارجی تاثیری زودتری داشته اند.

بنابراین تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله هر آنچه که باید در مورد ضد آفتاب بدانید را برایتان شرح دهیم. از این که وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص داده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا