سیاسی

چین زمان حمله به تایوان را اعلام کرد

شماری از اسناد امنیتی روسیه نشان می دهد که چین تصمیم دارد در پاییز سال جاری میلادی به تایوان حمله کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چین آماده حمله به تایوان شد؟

تارنمای مجله نیوزویک نوشت: جوزف وو وزیر خارجه تایوان گفت: نمی‌توان در خصوص صحت اسناد امنیتی روسیه مبنی بر حمله چین به تایوان اظهار نظر کرد.

چندی پیش اسناد امنیتی روسیه مدعی شده بود «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین تصمیم دارد در پاییز سال جاری به تایوان حمله کند.

وی افزود: چین چه تصمیم داشته باشد به تایوان حمله کند یا نه؛ ما باید همواره برای دفاع از خود آماده باشیم.

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا چندی پیش ضمن انتقاد از واکنش دولت بایدن در قبال بحران‌های کنونی در اروپا، ادعا کرد چین به زودی به تایوان یورش می‌برد.

ترامپ معتقد است چین احتمالا انگیزه لازم برای حمله به تایوان را دارد. چرا که به گفته وی دولت پکن شاهد ضعف دولت جو بایدن در نحوه خروج از افغانستان و واکنش او در قبال حمله روسیه به اوکراین است.

چین مدت‌هاست که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. در ماه ژانویه سالجاری (دی ماه) سفیر چین در ایالات متحده، در گفت‌وگویی با رادیو عمومی آمریکا (NPR) گفت که این جزیره نشان دهنده «نمایش بزرگترین تنش میان چین و ایالات متحده است».
وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد چنانچه مقامات تایوانی، که توسط واشنگتن جسور شده‌اند، به راه خود برای استقلال ادامه دهند، به احتمال زیاد چین و ایالات متحده، درگیر جنگ می شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا