اجتماعی

ژاپن دریاچه ارومیه را احیا می‌کند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات متعددی انجام شده که امیدواریم مثمرثمر واقع شود؛ ژاپن نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی در این خصوص با این کشور انجام دادیم.

به گزارش روند بازار، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره خرید برخی از گونه های کمیاب در روزهای پایانی سال اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان محیط زیست در این باره اطلاعیه داد و به تمام استانداری ها اعلام کردیم که مانع خرید و فروش گونه های کمیاب در این روزها شوند.

وی گفت: در روزهای پایانی سال خرید و فروش قورباغه و سمندر لرستانی و شکار خرگوش افزایش یافته که این گونه ها به خصوص سمندر لرستانی یک گونه ای است که مردم بسیار به آن علاقه دارند که همین جا از هموطنان عزیزم در استان لرستان و زاگرس نشین می خواهم که اجازه دهند این گونه کمیاب که نقش اساسی در چرخه حیاط منطقه دارد به فرایند رشد و تکثیر خود ادامه دهد.

سلاجقه تأکید کرد: علاوه بر اینکه یگان حفاظ محیط زیست در این زمینه به وظایف خود عمل خواهد کرد، پیگیری های قضایی نیز در این خصوص حتماً انجام خواهد شد.

وی گفت: ضمن تبریک سال نو به هموطنان عزیز، خواهش دارم همانطور که در همه مسایل محیط زیست از ما مسئولان جلوتر هستند، امسال همگی محیط بان شوند و اجازه ندهند که این گونه های کمیاب و حتی سایر گونه ها آسیب ببینند. با حیات وحش دوستانه برخورد کنیم چرا که آنها هم ما را دوست دارند و به ما خدمت رسانی متعدد می کنند.

سلاجقه بیان کرد: در خصوص پسماند و زباله نیز اطلاعیه صادر کردیم و به استانداران ابلاغیه دادیم و امیدواریم که در سطح جامعه این موضوع نیز رعایت شود و سال خوب و تمیزی داشته باشیم.

وی درباره ورود ژاپن به موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات متعددی انجام شده که امیدواریم مثمرثمر واقع شود؛ ژاپن نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی در این خصوص با این کشور انجام دادیم.

سلاجقه درخصوص تأثیر ورود ژاپن در زمینه احیای دریاچه ارومیه، گفت: استفاده از ظرفیت ها و تجارب جهانی مخصوصاً در زمینه های دانش بنیان که کم هزینه و پر بازده باشند، قطعاً موثر و مفید خواهد بود. از سوی دیگر این فرصت هم تجربه برای کشورمان است و هم انتقال تجربه بین طرفین صورت می گیرد.

منبع
شفقنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا