اجتماعی

ژاکت جدید آدیداس از جنس زباله‌های اقیانوسی!

آدیداس برای تولید ژاکت جدید برند خود از زباله‌های اقیانوس استفاده کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، محصولات جدید آدیداس همیشه سر و صدای زیادی در دنیای مد ایجاد می‌کند. با این حال، وقتی پوشاک جدید با زباله‌های پلاستیکی اقیانوس ساخته می‌شود، باعث هیجانات بیشتری نیز می‌شود.

آن طور که Green Citizen گزارش داده، ژاکت Terrex MyShelter به خوبی هر محصول دیگری از آدیداس به نظر می‌رسد. اما به دلیل این که فرآیند و مواد مورد استفاده در آن به پایداری محیط زیست کمک می‌کند، توجه‌ها را بیشتر به سمت خود جلب کرده است.

جستجوی تجارت نیوز حکایت از آن دارید که این ژاکت با عایق سبک وزن ساخته‌شده‌است. جنس این عایق، از فیبر بازیافتی زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده از خطوط ساحلی در سراسر جهان است.

زباله‌های اقیانوسی؟

هنگامی که پلاستیک به اقیانوس می‌رسد، می‌تواند راه خود را به سراسر جهان باز کند. با گذشت زمان، بادها، امواج و نور خورشید، پلاستیک را می‌شکنند تا به ذرات کوچکی در حدود یک پنجم اینچ تبدیل شوند. این مواد به عنوان میکروپلاستیک شناخته می‌شوند. به لطف فعالیت‌های انسانی، میکروپلاستیک‌ها به معنای واقعی کلمه در همه جای زمین یافت شده‌اند. آنها در کوه اورست، بلندترین کوه، و در گودال ماریانا، عمیق‌ترین گودال اقیانوسی روی سیاره نیز وجود دارند.

زباله‌های پلاستیکی خطرات جدی برای حیوانات ایجاد می‌کنند. میلیون‌ها نفر از آنها هر ساله در نتیجه مستقیم آلودگی زباله‌های پلاستیکی جان خود را از دست می‌دهند. می‌توان گفت که این تنها حیات وحش دریایی نیست که در خطر انقراض است. پرندگان و حیوانات خشکی از همه نوع نیز در معرض خطر هستند.

محصول جدید آدیداس مشکل را حل می‌کند؟

ژاکت جدید Terrex از آدیداس مشکل زباله‌های پلاستیکی را حل نمی‌کند اما به نظر می‌رسد با رقابت اقتصادی که در بازار مد وجود دارد و جایگاه این برند در بازار پوشاک جهان، بتوان امیدوار بود، موجی از محصولات سبز روانه این بازار شود.

در حال حاضر، ما به شرکت‌های بیشتری نیاز داریم تا اهمیت حفظ زیستگاه‌های طبیعی و تنوع زیستی را درک کنند و به دور از شگردهای تبلیغاتی، به دنبال انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبالِ درآمدهای اقتصادی خود باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا