دانش و فناوریکسب و کار

مهم ترین کاربرد ویدیو کنفرانس کدام است؟

ویدیو کنفرانس یک فناوری آنلاین است که با استفاده از شبکه های کامپیوتری به کاربران در مکان‌های مختلف اجازه می‌دهد جلسات رو در رو برگزار کنند.

این فناوری به ویژه برای کاربران تجاری در شهرهای مختلف یا حتی کشورهای مختلف مناسب است زیرا باعث صرفه جویی در زمان، هزینه ها و دردسرهای مرتبط با سفرهای کاری می شود.

موارد استفاده از ویدئو کنفرانس شامل برگزاری جلسات روتین، مذاکره در مورد معاملات تجاری و مصاحبه با نامزدهای شغلی است.

هنگامی که یک کنفرانس ویدئویی برای اهداف غیر رسمی برگزار می شود، به آن تماس ویدیویی یا چت تصویری می گویند.

کاربرد ویدئو کنفرانس هدف این مقاله است که در ادامه به بحث در این مورد می پردازیم.

ویدیو کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس یا Video Conferencing که معنی لغوی آن دورسخنی می باشد که به مفهوم برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جغرافیایی می باشد. ویدیو کنفرانس تکنولوژی است  که به کاربران این امکان را می دهد  تا بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خود جلسات تصویری و ملاقات چهره به چهره داشته باشند.این جلسات همانند جلسات حضوری است تا به راحتی بتوانید با افراد ارتباط داشته باشید و تبادل نظر نمایید .

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به کاربرد ویویدو کنفرانس افروده شد . ارائه صوت و تصویر بهتر با استفاده از پهنای باند کمتر ، صوت و تصویر با وضوح بسیار بالا ،زمان انتقال فایل و متن، انتقال تصویر سیستم عامل، اجرای عملیات بر روی سیستم عامل مشترکین از این موارد می باشند.

امروزه بسیاری از مشاغل به صورت دورکاری شده و افراد در خانه های خود مشغول به کار می باشند . تماس های ویدیویی کاربران و برقراری ویدئو کنفرانس باعث شده مشکلات دورکاری و کار در خانه به راحتی حل شود

تاریخچه ویدئو کنفرانس

سابقه ی ویدئو کنفرانس به سال ۱۸۰۰ بر می گردد. اما تا دهه ی ۱۹۳۰ ویدیوی دو طرفه که افراد بتوانند به صورت رودر رو باهم ارتباط برقرار کنند وجود نداشت . بلافاصله بعد از اختراع تلفن در اواخر دهه ۱۸۰۰، مردم علاقه داشتند علاوه بر صدای طرف مقابل چهره ی او را هم ببینند.

انواع تجهیزات و وسایل ویدیو کنفرانس

انواع ویدیو کنفرانس

فناوری ویدیو کنفرانس به ما این امکان را داده است که به طور یکپارچه با مردم در سراسر جهان ارتباط رودررو داشته باشیم. در سال های اخیر این فناوری بسیار طرفدار پیدا کرده است  و به ابزاری اساسی برای شرکت های جهانی تبدیل شده است.

اولین کاری که مدیران قبل از خرید سیستم کنفرانس ویدیویی باید انجام دهند این است که درباره ی ویژگی هر کدام از انواع ویدئو کنفرانس بدانند . افراد باید با توجه به ویژگی‌های شغل خود یک سیستم کنفرانس ویدئویی را انتخاب و راه‌اندازی کنند. برای انتخاب درست تجهیزات ویدیو کنفرانس قبل از هرچیز باید تفاوت میان سیستم‌های بک-اند و نقاط پایانی را بدانید. ویدیو کنفرانس‌ها از لحاظ سخت افزاری و شیوه برگزاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به برخی از انواع ویدیو کنفرانس می پردازیم.

  • سیستم ویدئو کنفرانس دسکتاپ

از مهم‌ترین انواع ویدیو کنفرانس، این سیستم می‌باشد این ویدئو کنفرانس برای ارتباط بین کارکنان یک سازمان بسیار مناسب است و طرفداران بسیاری دارد. به آسانی می‌توانید با همکاران، شرکا و مشتریان از فاصله دور بدون نیاز به ترک میز کار خود می‌توانید ملاقات رو در رو داشته باشید.

  • اپلیکیشن‌های ویدئویی تلفن همراه هوشمند

امروزه اپلیکیشن های بسیاری وجود دارد که توسط آنها می توانید جلسات خود را برگزار نمایید .این اپلیکیشن ها قابل دسترس همه است و کیفیت خوبی دارد به دلیل آسان بودن کار با این اپلیکیشن ها افراد در هر سنی ،حتی با علم اندک می توانند از این فناوری استفاده کنند.

  • سیستم ویدئو کنفرانس دورحضوری (telepresence) فراگیر

این ویدئو کنفرانس یک جلسه زنده را شبیه سازی می کند این سیستم به گونه ای طراحی شده است که انگار افراد در یک میز دور هم نشسته و به یکدیگر نگاه می کنند. صفحه نمایش های بزرگ روی دیوار و یا بالای میزهای کنفرانس از ویژگی های این نوع است .

تجهیزات ویدیو کنفرانس

برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس به ابزار زیر نیاز داریم

  • دوربین
  • میکروفون
  • اسپیکر
  • نمایشگر مناسب
  • بستری مناسب برای برگزاری جلسات

.بعد از تهیه کردن این وسایل و راه اندازی آن توسط متخصصین شما می توانید از تجهیزات ویدئو کنفرانس استفاده کنید و جلسات خود را به آسانی برگزار نمایید .

خرید انواع تجهیزات ویدیو کنفرانس

کاربرد ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس کاربردهای بسیار متنوعی دارد که بعضی از این کاربردها را برای شما جمع آوری کرده ایم .

  • اموزش انلاین
  • انواع مشاوره ها
  • مصاحبه از راه دور
  • پشتیبانی از راه دور
  • سمینار از راه دور
  • برگزاری کنفرانس‌های داخلی و بین المللی
  • وبینار
بهترین برندهای تجهیزات ویدیو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

امروزه برند های مختلف با کیفیت های مختلفی تجهیزات این سیستم ها را روانه بازارها کرده اند که با توجه موجب شده است قیمت ویدئو کنفرانس بازه های مختلفی داشته باشد و هر کدام از سازمان ها و ادارات و حتی اشخصاص بسته به نوع بودجه و امکاناتی که از یک ویدیو کنفرانس انتظار میروند دست به انتخاب های متنوعی در این حوزه بزنند. قیمت ویدیو کنفرانس از فاکتور های مهمی است که شرکت به آنها توجه دارند. شرکت های بزرگ حتا از ویدیو کنفرانس های بسیار باکیفیت با امکانات زیاد و همچنین قیمت های بالاتر برای برگزاری جلسات خود به دلیل ارتباط های دورتر استفاده می کنند. شما می توانید برای اطلاع از اخرین قیمت ویدیو کنفرنس و تجهیزات مربوط به آن از طریق تماس با کارشناسان بانی باند از راهنمایی و مشاوره در این زمینه بهره مند شوید.

جمع بندی

در دوره ای زندگی میکنیم که هرروزه تکنولوژی پیشرفت بسیاری دارد ویدیو کنفرانس از فناوری های بسیار مهمی است که افراد باید درباره ی آن بدانند زیرا در عصر ارتباطات تنها راه برقراری ارتباط با دیگران در فاصله های دور یا نزدیک استفاده از این تکنولوژی می باشد .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا