کسب و کار

کارشناسی رنگ شاسی و فنی خودروهای سنگین درمحل

کارشناسی خودرو سنگین،  از اهمیت بالایی برخوردار است. در چند سال اخیر با افزایش نرخ دلار و به طبع رشد چشم‌گیر قیمت خودروها به‌خصوص خودرو سنگین، باعث علاقه‌مندی افراد به خرید و فروش ماشین‌های کارکرده شد.

با توجه به هزینه‌ بالایی که برای خودرو سنگین باید پرداخت کرد، لازم است این ماشین‌ها از نظر فنی و رنگ شاسی کاملا کارشناسی شوند. زیرا نمی‌توان به همه‌ خودروهای کارکرده موجود در بازار اعتماد کرد. همچنین وجود هر ایرادی باعث کاهش مبلغ کلی می‌شود.

با توجه به گفته‌‌های فوق، از اهمیت کلی کارشناسی و معاینه فنی خودرو آگاهی یافتیم اما بهتر است به‌طور کامل این ۲ فرآیند آشنا شویم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی خودرو شامل چه چیزهایی می‌شود؟

خودرو سنگین نیز مانند سایر ماشین‌های مورد استفاده نیاز به کارشناسی رنگ شاسی و معاینه فنی دارد. در این بین تفاوت معاینه فنی و کارشناسی چیست؟ در ادامه هر دو مورد را برای شما شرح دادیم.

معاینه فنی

معاینه فنی خودرو شامل بررسی میزان آلاینده‌های تولیدشده از احتراق موتور می‌شود. از دیگر دلایل انجام کارشناسی در خودروسنگین بررسی سیستم موتور گازوئیل سوز ، گیربکس وتعیین پلمپ بودن این دو وبررسی ۴شاخ گردان ودیفرانسل می باشد. این کار به تنهایی قیمت خودرو را مشخص نمی‌کند.

کارشناسی خودرو

اولین کاری که کارشناس باید انجام دهد، تست دیاگ خودرو سنگین است. با این کار اطلاعات کامپیوتری خودرو توسط کارشناس مشاهده می‌شود.

کارشناسی خودرو سنگین همچنین باعث مشاهده آسیب‌دیدگی بدنه و شانسی یا رنگ‌شدگی هر قسمت خودرو می‌شود. این موضوع در قیمت نهایی خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد.

کارشناس رنگ ماشین سنگین می‌تواند به‌راحتی ایجاد هرگونه مشکل در رنگ خودرو را تشخیص دهد. لذا اگر قصد خرید هر نوع خودرو سنگین را دارید، باید از این افراد کمک بگیرید.

کارشناس ماشین سنگین

کارشناس موظف است تمامی بخش‌های مختلف خودرو اعم از سه تکه اتاق وقیچی شدگی ، سرتاسر شاسی، بدنه خودرو، صاف‌کاری بدون رنگ، تعویض، خط‌وخش، ستون و… را بررسی کند.

معمولا کارشناسی خودرو سنگین توسط افراد با سابقه بالا و به کمک تجهیزات دیجیتال انجام شده و همچنین در انتها گزارشی با ضمانت ۲۴ ساعته تحویل صاحب خودرو می‌شود.

چه بخش‌هایی از خودرو سنگین کارشناسی می‌شود؟

به‌طور کلی می‌توان گفت از مهم‌ترین بخش‌های خودرو سنگین که باید توسط کارشناس بررسی شود بدنه، فنی و آپشن‌های آن موجود در آن است. در برخی موارد نیز اگر مالک خودرو اجازه دهد تست رانندگی نیز انجام می‌شود.

نکات مهم قبل از رزرو نوبت کارشناسی

اگر قرار باشد کارشناس به محل مورد نظر شما اعزام شود، باید محیطی را در نظر بگیرید که از نور کافی و مناسب برای عکاسی برخوردار باشد.

همچنین باید نسبت به پاک‌سازی خودرو اقدام کنید؛ به‌گونه‌ای که قبل از رسیدن کارشناس به محل یا بردن خودرو به شرکت، کاملا تمیز، بدون خاک و خشک شده باشد.

کارشناسی کامیون

مراحل اولیه برای کارشناسی خودرو سنگین

برای کارشناسی لودر بلدوزر، کارشناسی ماشین آلات راه‌سازی و به‌طور کلی هر نوع ماشین سنگینی، باید اقدامات زیر انجام شود.

  • تماس با شرکت ارائه‌دهنده خدمات کارشناسی
  • دریافت مشاوره و رزرو نوبت
  • مراجعه به محل تعیین شده
  • انجام کارشناسی تخصصی
  • دریافت برگه‌ی گزارش

البته شرکت‌هایی مانند کارشناسی حافظ خودرو با انجام خدمات کارشناسی خودرو سنگین در محل، شما را از از مراجعه حضوری بی‌نیاز کرده‌اند.

مزایای کارشناسی خودرو سنگین در محل

اگر قصد انجام کارشناسی ماشین آلات راهسازی وصنعتی یا هر نوع خودرو سنگین دیگری دارید، با استفاده از خدمات اعزام کارشناس به محل به‌راحتی این کار را انجام دهید.

این کارشناس تمامی تجهیزات لازم برای تشخیص رنگ شاسی و فنی را به‌همراه خود در محل حاضر می‌کند. کارشناس از دستگاه ضخامت‌سنج دیجیتالی برای تشخیص نوع رنگ استفاده می‌کند.

تشخیص رنگ کامیون

از جمله‌ کارهای دیگری که باید انجام شود، می‌توان به بررسی قطعات و تشخیص فابریک یا تعویضی بودن آن، قیچی، تشخیص رنگ‌شدی و… اشاره کرد.

با این کار به‌راحتی در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و نیازی به طی کردن مسافت طولانی برای رفتن به محل تعیین شده توسط شرکت‌های کارشناسی ندارید.

کارشناسی خودرو سنگین درمحل برای چه مکان‌هایی انجام می‌شود؟

اعزام کارشناس به تمام نقاط تهران معمولا به‌سرعت انجام می‌شود. اما برای دیگرشهرهای کشور با تماس و رزرو نوبت می‌توان درخواست خود برای مراجعه کارشناس را ثبت کرد.

همچنین کارشناسی خودرو در شهرک کامیون‌داران اسلامشهر توسط مجموعه کارشناسی حافظ به‌سرعت انجام می‌شود.

خرید ماشین کارشناسی نشده چه خطراتی  دارد؟

افراد به‌دلایل متفاوتی مانند تعویض با خودروی بهتر، خرابی‌ بیش از حد ماشین، نیاز مالی و… تصمیم به فروش خود می‌گیرند.

ما از هدف آنها آگاهی نداریم، لذا ممکن است این کار به‌خاطر خرابی خودرو باشد. گاهی در بخش فنی خودرو مشکلاتی به‌وجود می‌آید که امکان تعمیر صد درصد آن وجود ندارد.

همچنین تصادف و تعویض قطعات فابریک با استوک و… یا رنگ‌شدگی ماشین عواملی هستند که به‌شدت روی قیمت نهایی ماشین تاثیر می‌گذارند.

اگر فرد بدون انجام کارشناسی توسط افراد متخصص، اقدام به خرید خودرو سنگین کند احتمالا توانایی تشخیص موارد فوق را نداشته و ممکن است قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی ماشین پرداخت کند.

بنابر این نتیجه می‌گیریم که کارشناسی رنگ و فنی خودرو سنگین از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه کارشناسی خودرو سنگین

برای تعیین هزینه چند گزینه مطرح است. یکی زمان درخواست کارشناس است. اینکه چه زمانی نوبت کارشناسی رزرو کنید در مبلغ پرداختی شما تاثیر دارد.

گزینه دیگر مربوط به مکان مورد نظر برای کارشناسی است. اینکه شما درخواست اعزام کارشناس را داشته باشید یا خود برای انجام آن به محل تعیین شده توسط شرکت بیایید، باعث افزایش یا کاهش هزینه نهایی می‌شد.

نوع ماشین نیز ممکن است در برآورد هزینه تاثیر داشته باشد، به‌عنوان مثال کارشناسی لودر بلدوزر با دیگر خودروهای سنگین می‌تواند هزینه متفاوتی ایجاد کند.

آموزش کارشناسی خودرو

آموزش کارشناسی خودرو برای افرادی که قصد انجام معاملات ماشین یا برپایی نمایشگاه دارند، مناسب است. همچنین این شغل به‌عنوان شغل دوم  و راهی برای کسب درآمد بسیار مناسب است. البته برای این کار باید از مجموعه‌های معتبر کمک بگیرید.

جمع‌بندی

کارشناسی خودرو سنگین از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد خرید یا فروش ماشین سنگین را دارید، با کمک افراد متخصص در زمینه کارشناسی می‌توانید از تمامی مشخصات رنگ و فنی خودرو آگاهی یابید.

علاوه‌بر مراجعه حضوری به شرکت‌های کارشناسی، برخی ارائه‌‌دهندگان این خدمات برای راحتی شما کارشناس رنگ کامیون و کامیونت را به شهر و محل مد نظرتان اعزام می‌کنند. این فرد با استفاده از تجهیزات پیشرفته تمام کارهای لازم را انجام می‌دهد.  مجموعه کارشناسی حافظ خودرو    www.Hafezkhodro.irبا اعزام کارشناس به سراسر کشور در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا