عکس و فیلمفرهنگی

کامبوزیا پرتوی کارگردان باسابقه سینمای ایران درگذشت

کامبوزیا پرتوی کارگردان باسابقه سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گلنار»، «گربه آوازخوان» و «کافه ترانزیت» صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: کرونا کاری با سینما کرد که از ۱۰۰ سال پیش تا حالا بی‌سابقه بوده است

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران، صبح امروز بر اثر عوارض ابتلا به کرونا حین پیگیری مراحل درمان، در تهران درگذشت.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درگذشت کامبوزیا پرتوی کارگردان سینمای ایران را تایید کرد و گفت: این هنرمند امروز صبح سه‌شنبه ۴ آذر ماه در بیمارستان دی درگذشت.

وی بیان کرد: مدتی پیش این هنرمند برای انجام عمل جراحی قلب در این بیمارستان بستری شده بود که متاسفانه به دلیل مشکلات ریه از دنیا رفت.

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از واپسین یادگارهای کامبوزیا پرتوی در سینمای ایران بود.

وی تا به امروز ساخت فیلم هایی چون «افسانه دو خواهر»، «گربه آوازه خوان»، «گلنار»، «کافه ترانزیت»، «کامیون» و … را برعهده داشته است. این هنرمند همچنین فیلمنامه های مختلفی از جمله «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و … را به نگارش در آورده است.

درگذشت این هنرمند را به خانواده پرتوی و جامعه سینمایی کشور تسلیت می‌گوییم.

خبرنگار: نیوشا روزبان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا