اجتماعی

​کاهش ۱.۸ میلیمتری بارش‌ها در کشور

بررسی داده‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ خرداد در مقایسه با دوره بلندمدت ۱.۸ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش روند بازار، بر اساس اطلاعات پهنه‌ای بارش‌های کشور سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ خردادماه ۲۱۹.۲ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده است.

این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت با ۲۲۱ میلیمتر ۱.۸ میلیمتر کمتر (رشد منفی ۸ دهم درصدی)‌ است. در بین استان‌های کشور سیستان و بلوچستان با ۵۲.۴ درصد بیشترین بارش‌ را در دوره یاد شده داشته است. استان‌های یزد و خراسان جنوبی نیز به ترتیب ۳۷.۴ و ۳۴.۶ درصد افزایش بارش‌ها را داشته‌اند.

بیشترین کاهش بارش با ۳۴.۸ درصد مربوط به استان سمنان است. میزان بارش‌ها در این استان در دوره بلندمدت ۱۰۲.۴ میلیمتر بوده، این در حالی است که در سال آبی جاری فقط ۶۶.۸ میلیمتر بارش در سمنان ثبت شده است.

میزان بارش‌های استان تهران نیز ۱۸۴.۷ میلیمتر بوده که در مقایسه با ۲۵۶.۱ میلیمتر دوره بلندمدت ۲۷.۹ درصد کاهش یافته است.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا