اقتصادیدانش و فناوری

ادامه کاهش درآمد اپل در ۳ ماه گذشته

اپل به‌عنوان چهارمین سه‌ماهه متوالی کاهش درآمد کلی خود را گزارش کرده و در سه ماهه گذشته ۸۹.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش روند بازار، گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال مالی اپل از رکود سخت‌افزاری و موفقیت نرم‌افزارهای غول فناوری خبر می‌دهد. این شرکت به‌عنوان چهارمین سه‌ماهه متوالی کاهش درآمد اپل را گزارش کرده و در سه ماهه گذشته ۸۹.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

درآمد اپل در ۳ ماه اخیر

نحوه عملکرد مالی اپل در سه ماهه گذشته طبق گزارش CNBC به شرح زیر است:

  • سود هر سهم: ۱.۴۶ دلار به ازای هر سهم در مقابل ۱.۳۹ دلار برای هر سهم مورد انتظار
  • درآمد: ۸۹.۵ میلیارد دلار در مقابل ۸۹.۲۸ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد آیفون: ۴۳.۸۱ میلیارد دلار در مقابل ۴۳.۸۱ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد مک: ۷.۶۱ میلیارد دلار در مقابل ۸.۶۳ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد آیپد: ۶.۴۴ میلیارد دلار در مقابل ۶.۰۷ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد محصولات پوشیدنی: ۹.۳۲ میلیارد دلار در مقابل ۹.۴۳ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد خدمات: ۲۲.۳۱ میلیارد دلار در مقابل ۲۱.۳۵ میلیارد دلار مورد انتظار
  • حاشیه سود: ۴۵.۲ درصد در مقابل ۴۴.۵ درصد مورد انتظار

سقوط ۳ درصدی سهام اپل

سهام اپل با وجود این گزارش بیش از ۳ درصد سقوط کرد، اما مدیران آن اعلام کردند که احتمالاً غول فناوری در سه ماهه تعطیلات به رشد خود برمی‌گردد. هرچند آماری ارائه نشده است، «لوکا ماستری»، مدیر مالی اپل می‌گوید که این شرکت انتظار دارد درآمد اپل در سه ماهه دسامبر «مشابه» با سال گذشته باشد.

عملکرد ضعیف اپل تا حدود قابل درک است. این شرکت به تازگی برای تراشه‌های جدید M3، مک‌بوک‌ها و آی‌مک خود رویدادی را برگزار کرده است که هنوز هیچ یک از محصولات آن قابل خرید نیستند. همچنین هرچند سری جدید آیفون ۱۵ و اپل واچ‌ها در ماه سپتامبر معرفی شدند، اما فروش این دستگاه‌ها احتمالاً بخش زیادی از نتایج مالی این سه ماهه را به خود اختصاص نداده است.

به‌همین ترتیب، درآمد بخش‌های مک، آیپد و ابزارهای پوشیدنی در این سه‌ماهه سقوط کرده است. هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو تقریباً اوایل امسال معرفی شده بود اما هنوز آماده فروش برای عموم افراد نیست و بعید به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود.

منبع: دیجیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا