اقتصادی

قیمت خودرو کاهشی شد؟/ واکنش مردم به قیمت‌های جدید خودرو

قیمت خودرو طی چند روز اخیر به صورت نسبی وارد روند کاهشی شد. اما آیا دستور رئیس جمهوری منجر به کاهش قیمت‌ها شد یا عوامل دیگری در این زمینه دخیل بوده‌اند؟ واکنش مردم به این اتفاق چه بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس جمهور در ۱۱ اسفندماه بازدیدی از ایران‌خودرو داشت، و دستوراتی را به خودروسازان داد. ازجمله آن‌ها می‌توان به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید و عرضه خودروهای جدید اشاره کرد.

اما بخشی از دستورات سیدابراهیم رئیسی. نیز می‌تواند سیگنالی برای بازار باشد. از جمله تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکت‌های خودروساز به بازار و ایجاد زمینه واردات خودرو.

دستورات باعث کاهش قیمت شد؟
حال، گفته می‌شود قیمت خودرو در بازار خودروی کشور از زمانی که رئیس جمهوری از ایران‌خودرو بازدید کرد با کاهش همراه شد.

در واقع از ابتدای اسفند افزایش قیمت خودرو متوقف شد و در روزهای اخیر نیز روند کاهشی ادامه داشت. آیا دیدار رئیسی از ایران خودرو باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد یا بازار روال طبیعی خود را طی می‌کند؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در این مدت قیمت خودرو ریزش داشته است. در سایت‌های ثبت آگهی کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

او افزود: در ابتدای اسفند قیمت دلار ۲۶ هزار تومان بود. اما اکنون به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شده است. کاهش نرخ ارز و دستورات رئیس جمهوری در کاهش قیمت تاثیرگذار بود.

واکنش مردم چه بود؟
در ادامه واکنش برخی مخاطبان تجارت‌نیوز به کاهش قیمت خودرو را می‌خوانیم.

« اصلا ناراحت نباشید. شما انقدر قیمت خودرو را بالا بردید که حتی چهار سال دیگر لازم نیست قیمت‌ها را بالا ببرید. به اندازه چهار تا پنج سال قیمت‌ها را گران کردید ولی باز جیب ملت خالی است و توان خرید ندارند. دیگر امیدتان نباشد.».

« پول نیست. مواد غذایی گران است و مخارج زندگی بسیار بالاست. حقوق مردم به آخر ماه هم نمی‌رسد تمام می شود. مردم نمی‌توانند پول جمع کنند و خودرو بخرند پول ندارند از کجا بیارند خودرو بخرند.».

«هیچی ارزون نمی‌شه. اگه بشه مقطعی و کوتاه است.».

«۲۰ میلیون افزایش میدن بعد نهایت پنج میلیون کاهش میگن ارزون شد. تا زمانی که واردات آزاد و قرعه‌کشی حذف نشه و خودروساز الکی وقتی تعیین کنه و شش یا هفت ماه هم تاخیر بده ارزانی قابل توجهی در کار نیست.
اینم که تو این مملکت هر وقت تونستند یه سهام عدالت (سرگرم کردن ملت به خود) رو ساماندهی کنند اینا رو هم می‌کنند.».

« هیچی ارزون نمی‌شه، همه راه رو خوب بلدند.».

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا