اقتصادی

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی| احتمال ریزش تا ۱۷۸۴ دلار وجود دارد

قیمت طلا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود نزدیک و به ۱۷۹۵ دلار رسید که ناشی از تقویت دلار آمریکا و فضای نه چندان مثبت اقتصاد چین است.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، قیمت طلا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود نزدیک به ۱۷۹۵ دلار رسید که ناشی از تقویت دلار آمریکا بوده است. همچنین احساسات نه چندان مثبت و شرایط اقتصادی چین نیز به حال و هوای محتاطانه بازار قبل از برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) این هفته دامن زده تا دلار آمریکا را بیشتر تقویت نماید.

همچنین شاخص دلار آمریکا (DXY) به محدوده حدود ۱۰۵.۷۵ کاهش یافته و در مجموع می توان گفت نامشخص بودن شرایط بازار برای این هفته، تا حد زیادی به تقویت جایگاه دلار به عنوان دارایی امن کمک کرده است. از سوی دیگر، مقاومت سیاستگذاران فدرال رزرو در تمجید از تورم ملایم اخیر و همچنین ترس ناشی از وضعیت اقتصادی چین و اروپا، به حفظ ارزش دلار کمک کرده است.

پیش بینی قیمت طلا

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی| احتمال ریزش تا ۱۷۸۴ دلار وجود دارد

قیمت طلا بیشترین ضرر روزانه را طی بیش از یک هفته به ثبت رسانده و به سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸ درصد رسیده است. عقب نشینی(۱۴ )RSI نیز جایگاه قیمت طلا را تا حد زیادی تضعیف نموده است.

با این حال، حرکت عقب نشینی پیش از هدایت فروشندگان طلا به سمت حمایت نزدیک به ۱۷۶۰ دلار نیاز به تایید حرکت اصلاحی از سطح ۵۰-SMA در محدوده ۱۷۸۴ دلار دارد.

از طرف دیگر، افزایش صعودی ۶۱.۸ درصد، نزدیک به ۱۸۰۵ دلار، ممکن است برای افزایش قیمت طلا چندان هم قدرتمند نباشد بالاتر نباشد. چراکه خط مقاومت دو هفته ای نزدیک به ۱۸۱۱ دلار به عنوان یک فیلتر اضافی به سمت شمال عمل می کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا