اقتصادی

کاهش قیمت نفت به علت افزایش آمار غیررسمی ذخایر نفت آمریکا

آمارهای غیر رسمی از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا خبر داد که سبب شد قیمت نفت کاهش یابد اما هر بشکه نفت ۶۵.۸۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، پس از اینکه آمارهایی از یک افزایش غیرمنتظره در ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما انتظارات برای تقاضای بیشتر در سال آینده مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

این کاهش قیمت پس از افزایش یک درصدی قیمت‌ها در روز گذشته اتفاق افتاد که ناشی از اعلام فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین در هفته گذشته بود و فشارها بر قیمت نفت را کم کرد. پیش از توافق، بازارهای نفتی با نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادی اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان خسارت دیده بود.

هر بشکه نفت با ۲۸ سنت کاهش ۶۵.۸۲ دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته ۱.۲ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده و به ۶۶.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا نیز با ۳۹ سنت کاهش ۶۰.۵۵ دلار فروخته شد.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر ۴.۷ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۵۲ میلیون بشکه رسیده است که با انتظار تحلیلگران برای کاهش ۱.۳ میلیون بشکه‌ای مقایسه می‌شود.

کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس نیر همچنان بازار را تقویت می‌کند و مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا