اقتصادی

کاهش ۲۵ کیلویی سرانه مصرف برنج

صادقی، رییس اتاق اصناف بابل با اشاره به کاهش سرانه مصرف برنج در کشور گفت: سرانه مصرف برنج از ۴۰ به ۲۵ کیلوگرم کاهش یافته است.

به گزارش روند بازار، رضا صادقی در حاشیه همایش سالانه «اتحادیه صنف برنج فروشان و علافان شهرستان بابل» در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سرانه مصرف برنج در کشور با میزان تولید تقریبا برابر است.

وی با اظهار این که مافیای اقتصادی در عرصه‌ های مختلف آسیب جدی به اقتصاد ما می‌ زنند، افزود: امروز سر فصل‌ هایی در کسب‌ و کار به نام راهزن‌ های اقتصادی تعریف شده که این زیبنده بازار کشور ما نیست.

وی با عنوان این که بازار امروز نیازمند شناخت راه‌ های مقابله با راهزن‌ های اقتصادی است، گفت: سرانه مصرف برنج در بین مردم سالانه ۴۰ کیلوگرم بوده که در حال حاضر به ۲۰ الی ۲۵ کیلوگرم رسیده است و باید این موضوع آسیب‌ شناسی شود که چگونه به این جایگاه رسیده‌ ایم.

علی طاهری، رییس اتحادیه برنج‌ فروشان شهرستان بابل نیز در همایش اصناف برنج با بیان اینکه بحث مالیات را باید جدی بگیریم، اظهار داشت: تعداد اعضای اتحادیه ما اکنون به یک هزار و ۳۰۰ واحد صنفی افزایش یافت و در حال حاضر ۹۵ درصد از اعضای این اتحادیه، عمده‌فروش هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا