فرهنگی

کتاب هرگز سازش نکنید

کتاب حاضر که به قلم کریس واس «استاد برجسته ی آموزش مهارت مذاکره» به رشته ی تحریر درآمده است، در لیست پرفروش های نیویورک تایمز و آمازون قرار دارد.

کتاب هرگز سازش نکنید، اثر کریس واس است که ترجمه ی رحیم غلامی و چاپ انتشارات سما است.

کتاب حاضر که به قلم کریس واس «استاد برجسته ی آموزش مهارت مذاکره» به رشته ی تحریر درآمده است، در لیست پرفروش های نیویورک تایمز و آمازون قرار دارد.

کریس واس در این نگارش، تجارب خود و اصول و شگردهای مهم در زمینه ی اصول و فنون مذاکره در کسب و کار را با شما به اشتراک می گذارد تا به عظمت حقیقی مذاکره پی ببرید، بیاموزید چگونه دیدگاه طرف مقابل را تشخیص دهید و سپس از طریق برچسب زنی به اعتماد و تفاهم دست یابید؛ او در حقیقت نشان می دهد که چطور جوی سرشار از احترام و توجه مثبت و بی قید و شرط ایجاد کنید، تنها در اینصورت است که هم به خواسته خودتان می رسید و هم می آموزید که چگونه دیگران را به جایگاه بهتری سوق دهید.

گزیده ای از کتاب

وقتی صمیمیت و پذیرش را گسترش می دهیم، گفت و گو ظاهرا جریان می یابد. وقتی راحت و آسوده و با اشتیاق وارد اتاقی می شویم، اشخاص را به سوی خود جذب می کنیم. اگر در خیابان به شخصی لبخند بزنید، واکنش غیرارادی وی نیز لبخند زدن خواهد بود. درک این واکنش غیرارادی و عملی کردن آن برای موفقیت در یادگیری تقریبا همه مهارت های مذاکره، اهمیت دارد.

قدرتمندترین ابزارتان در همه ارتباطات کلامی صدای تان است که می توانید از آن برای تاثیرگذاری بر ذهن اشخاص استفاده کنید و عواطف شان را تغییر دهید به طوری که سوءظن به حسن ظن و عصبیت به آرامش بدل شود. دقیقا همانند آنچه در مورد ارائه نطقی صحیح صورت می گیرد، این تغییر نیز صورت خواهد گرفت.

اساسا مذاکره کنندگان می توانند از سه لحن صدا بهره ببرند که عبارتند از: صدای دیرهنگام شبانه اف ام دی جی، صدای مثبت/ سرزنده و صدای مستقیم یا قاطعانه.

در اغلب اوقات، باید از صدای مثبت/ سرزنده استفاده کنید که صدای شخصی آسان گیر و خوش طینت است. نگرش تان باید سرگرم کننده و دلگرم کننده باشد و نکته اصلی در این جا این است که در حین صحبت کردن راحت باشید و لبخند بزنید.

زمانی که یکی از آموزشیاران ما در گروه قوی سیاه با دوستش برای گذراندن تعطیلات به ترکیه رفته بود، حالتی سردرگم داشت. قطع نظر از آنکه اندکی دستپاچه بود. که شریکش بارها و بارها معاملات بهتری را در جلسات مخفی و غیرقانونی چانه زنی در بازارهای ادویه در استانبول انجام داده بود چانه زنی، نوعی هنر برای بازرگانان فعال در چنین بازارهایی در سراسر خاورمیانه است. هوش هیجانی آن ها ارتقا یافته است و آن ها از مهمان نوازی و صمیمیت به عنوان روشی قدرتمند استفاده خواهند کرد تا شما را ترغیب به مشارکت کرده و معامله متقابلی انجام دهند که به تبادل پول ختم شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا