اقتصادی

کدام خودروها رایگان گازسوز می‌شوند؟

سرپرست مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی گفت: از ۵۱ هزار خودروی ثبت‌نام شده در سامانه وزارت نفت تنها ۱۰ درصد مشمول طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان هستند.

 به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین،«محمدحسین باقری»  با اشاره به ثبت نام ۵۱ هزار خودرو در سامانه وزارت نفت ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۰ خودرو، خودروی عمومی هستند و شامل طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی می‌شوند.

وی افزود: سایر خودروهای ثبت نامی جزو خودروهای خصوصی هستند که شامل این وام بلاعوض نمی‌شوند.

باقری تاکید کرد: در این مرحله تنها خودروهای عمومی شامل وانت‌بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها از این وام استفاده می‌کنند و در مرحله بعد مسافرکش‌های شخصی مشمول این طرح می‌شوند.

سرپرست مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با مراجعه به سامانه و تکمیل ثبت نام، امکان انتخاب نوبت برای هفته بعد وجود دارد و خودروها با مراجعه به کارگاه انتخابی در تاریخ مشخص شده، در همان روز خودروی خود را دوگانه سوز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از ۵ هزار و ۱۰۰ خودروی ثبت نامی تعدادی تبدیل شده و تعدادی نیز در نوبت تعدیل قرار دارند، گفت: از آنجا که آمار کارگاه‌ها هنوز تجمیع نشده نمی‌توان تعداد دقیق خودروهای عمومی گاز سوز شده در این طرح را اعلام کرد با این حال هر کارگاه امکان تبدیل ۷ خودرو در روز را دارد.

باقری تاکید کرد: کار تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در ۱۴ ماه انجام خواهد شد و زمانی که به دلیل کرونا کار به تعویق افتاد با افزایش تعداد تبدیل خودروها به گازسوز در ماه‌های آینده جبران می‌شود. 

وی افزود: اگر فردی در تاریخ تعیین شده نتواند به کارگاه تبدیل مراجعه کند، نیاز به نوبت‌گیری مجدد نیست بلکه کارگاه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه امکان تبدیل خودروهایی از این دست را فراهم کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا