فرهنگی

کدام دانشگاه‌ها حضوری می‌شود؟

آموزش دانشگاه‌ها از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه‌ای که اعلام شد در همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش روند بازار، با توجه به برگزاری حضوری آموزش در دانشگاه‌ها، شرط حضور دانشجویان چیست؟

به نقل از دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: آموزش دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه‌ای که هفته آخر اسفند برای دانشجویان و استادان اعلام کردیم در همه مقاطع تحصیلی کاملا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن چنین تصمیمی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد که این کار انجام شد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی که باید پیگیری می‌کردیم بحث خوابگاه‌ها بود، افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای که اعلام کردیم نام نویسی خوابگاه‌ها از سوم فروردین آغاز و تا ۱۱ فروردین ادامه پیدا خواهد کرد و اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها از ۱۳ فروردین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران حدود ۱۵ هزار دانشجوی خوابگاهی دارد، اضافه کرد: دانشگاه تهران علاوه بر شهر تهران در شهر‌های مختلف از جمله کرج، قم، پردیس، فارابی و ورامین، مجموعه دانشکده‌های ابوریحان در کاسپین در شمال کشور و فومن، دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه تهران، تزریق دو دز واکسن را از شرایط نام نویسی دانشجویان در خوابگاه‌ها بیان کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها متاسفانه حدود ۸ درصد دانشجویان یعنی حدود ۱۲۰۰ نفر، کمتر از دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند؛ حدود ۴ درصد اصلا واکسن نزدند و ۴ درصد فقط یک دز واکسن را دریافت کردند بنابراین از پذیرش این دانشجویان که متقاضی خوابگاه هم هستند معذوریم.

مقیمی ادامه داد: مرکز بهداشت دانشگاه تهران تمهیداتی را اندیشیده است و برای دانشجویانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند واکسن را تزریق می‌کند.

وی افزود: آمادگی داریم بلافاصله دز دوم واکسن را به کسانی که یک دز واکسن را دریافت کردند تزریق کنیم و آن‌ها را پذیرش کنیم، اما امکان پذیرش دانشجویانی که اصلا واکسن نزدند در این ترم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: حفظ سلامت دانشجویان و استادان مهم‌ترین اولویت دانشگاه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا