اقتصادی

کدام کالاها در مرداد ارزان شدند + جدول

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند.


به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی در مرداد به ترتیب ۴۰.۹ درصد و ۴۴.۴ درصد بوده است که برای خانوارهای شهری ۰.۹ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ۱.۲ واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «ادویه و چاشنی ( »سس مایونز و سس گوجه فرنگی) و گروه «نان و غلات» (کیک و بیسکویت) می‌باشد.در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»،گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو)،گروه «هتل و رستوران» (غذاهای سرو شده در رستوران) و اجاره بها بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در ماه جاری گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان»(مرغ ماشینی) و گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (روغن نباتی جامد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بر حسب بخش‌های اصلی و برخی گروه‌ها و طبقات کالایی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا