کسب و کار

کدام کشور کمترین نرخ طلاق در سال ۲۰۲۳ را دارد؟

ازدواج مثل قرار دادی است که زن و مرد بعد از توافق برای خواسته هایشان تصمیم می گیرند تا زندگیشان را به اشتراک بگذارند. بعداز عقد نکاح آن دو می پذیرند که نسبت به تمام حقوق طرف مقابلشان مسئول هستند و متعهد می شوند که حقش را ادا کنند. اما گاهی به  دلیل چالشهای به وجود آمده در مسیر زندگی مشترکشان ، موجه می شوند که ادامه مسیر و همراهی همسرشان میسر نیست و جدایی را انتخاب می کنند.

از آنجاییکه متاسفانه آمار طلاق روبه افزایش است، سعیده فرهادی وکیل پایه یک دادگستری و وکیل طلاق در مشهد، در ادامه این مقاله مستنداتی درباره اینکه کدام کشور کمترین نرخ طلاق در سال ۲۰۲۳ را دارد ارائه می کند.

علت طلاق چیست؟

قبل از اینکه به آمار طلاق در کشورهای مختلف بپردازیم بهتر است درباره علت طلاق و چرایی آن صحبت کنیم بلکه به فکر چاره ای برای این آمار در سال جدید داشته باشیم. به نظر می رسد طلاق دلایل مختلفی دارد و در بیشتر اوقات می توان هم زن را مقصر دانست وهم مرد را و بهتر است با پیش داوری یک طرفه به قاضی نرویم.

از دلایل احتمالی طلاق می توان به مشکلات مالی، خشونت، سوءمصرف مواد مخدر، عدم تعهد، تفاوت های اخلاقی یا مذهبی اشاره داشت. در هر کشوری می‌تواند این دلایل متفاوت باشد. به عنوان مثال اصلی ترین دلایل طلاق در ایران در سال ۱۴۰۲ را می‌توان خیانت زوجین، مشکلات مالی، اعتیاد و… دانست. اما همین دلایل ممکن است برای کشورهای دیگر متفاوت باشد.

نرخ طلاق چگونه محاسبه می شود؟

برای اینکه بتوانند تعداد افرادی را که طلاق گرفته اند را به دست بیاورند راههای زیادی را پیشرو دارند. ساده ترین راه ثبت این آمار سرشماری هایی است که هرچند سال یکبار انجام می شود.البته آمار دقیق تری هم وجود دارد. زن و مردی که تصمیم به طلاق گرفته اند، برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری های آن باید به دفاتر رسمی ازدواج وطلاق مراجعه کنند.

در هرصورت بعداز به دست آمدن تعداد افرادی که طلاق گرفتنه اند دریک سال معین، این عدد را برکل جمعیت تقسیم می کنند تا نرخ طلاق را بدست آورند. این نرخ معمولا به صورت عددی در ۱۰۰۰ بیان می شود.

بیشترین آمار طلاق مربوط به کدام کشور است؟

براساس آمار ثبت شده در سازمان ملل کشورهای زیر به ترتیب بالاترین آمارطلاق را ثبت کرده اند:

  • مالدیو با نرخ طلاق ۵.۵۲ د ر۱۰۰۰ نفر
  • قزاقستان با آمار ثبت شده ۴.۶ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • روسیه ۳.۹ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • بلژیک ۳.۷ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • بلاروس ۳.۷ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • ملدوای ۳.۳ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • چین ۳.۲ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • کوبا ۲.۹ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
  • اوکراین ۲.۸۸ طلاق به ازای هر ۱۰۰۰ نفر
بیشترین آمار طلاق مربوط به کدام کشور است

چرا  آمار طلاق در مالدیو زیاد است؟

بررسی دلایل کشوری با بیشترین نرخ طلاق می پردازیم تا در صورتی که دلایل مشابهی وجود داشته باشد از پیش آمد آن جلوگیری کنیم.

بالاترین آمار را با عدد ثبت شده ۲۹۸۴ طلاق در برابر جمعیت ۵۴۰.۵۴۴ هزار نفری خود دارد و نرخ طلاق را ۵.۵۲ در هر ۱۰۰۰ نفر ثبت کرده است. با بررسی دلیل این آمار نگران کننده مشخص شده که دراین کشور جزیره ای قوانین ازدواج و طلاق سختی در نظر گرفته نشده است.

علاوه بر این به خاطر تغییر فرهنگ که دراین کشور رخ  داده است زنانی که به تمکن مالی خوبی می رسند و از نظر معیشت بامشکل مواجه نمی شوند، به راحتی تصمیم به جدایی می گیرند.

چگونه می توانیم نرخ طلاق را کاهش دهیم؟

برای این که از طلاق جلوگیری کنید چند راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • مثل یک انسان بالغ فکر کنید
  • سعی کنید با طرف مقابل لجبازی نکنید
  • با گفت و گو با همسرتان به دنبال راه حل باشید
  • هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید و سعی کنید خونسردی‌تان را حفظ کنید
  • بین کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید
  • درباره انتظاراتی که از همسرتان دارید، با او صحبت کنید
  • در طول روز زمانی را برای تفریح و سرگرمی‌های مشترک در نظر بگیرید
  • به مسائل زناشویی اهمیت دهید.
  • از مشکلات فرار نکنید و در صدد برطرف آن ها باشید
  • نسبت به همسر و خانواده همسرتان احترام قائل باشید

بیشتر بخوانید: در پروسه طلاق شما ممکن است با مفاهیم و الفاظ متفاوتی مواجه شوید و ندانید که آن‌ها به چه معنا هستند. به همین منظور است که یک وکیل طلاق می‌تواند به شدت در این راه به شما کمک کرده و شما را راهنمایی کند. یکی از اصلی ترین مفاهیم، عده طلاق است. درصورتی که شما نمی‌دانید عده طلاق چیست و مدت زمان آن چقدر است، می‌توانید مقاله لینک داده شده را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید.

چگونه می توانیم نرخ طلاق را کاهش دهیم؟

عواقب بعد از طلاق

همیشه طلاق را نباید  تنها راه نجات دانست و قبل از اینکه از روی احساس تصمیم بگیرید باید با مراجعه به مشاوره طلاق درباره عواقب این اتفاق بیشتر بدانید.

نباید به ازدواج به دید یک معامله و قرارداد نگاه کرد چرا که بعد از عقد نکاح علاوه بر حقوقی که  دوطرفه به عهده هم دارند، احساساتشان را با هم به اشتراک می‌گذراند پس چیزی فراتر از یک معامله است. ضمن اینکه معمولاً فرزندان نادیده  گرفته می‌شوند و در کشمکش بین والدین بسیار از نظر روحی آسیب می‌بینند.

افسردگی بعد از طلاق

همیشه طلاق به‌راحتی انجام نمی‌شود. با مراجعه به دادگاه‌های خانواده می‌توانید اندوه و افسردگی‌های قبل و بعد از جدایی را شاهد باشید که برای اینکه زن یا مرد به آرامش برسد به قرص‌های آرام‌بخش پناه می‌برد.

احساس تروما بعد از جدایی

تروما یا همان احساس ترس نسبت به موقعیت‌های جدید است. زن یا مردی که طلاق را تجربه کرده باشند، به دلیل تجربه آسیبی که در زندگی خود داشته‌اند تا مدت‌ها از قرارگرفتن در موقعیت‌های جدید امتناع می‌کنند. طلاق فقط زندگی شخصی افراد را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد؛ بلکه گاهی تأثیری منفی هم بر کار و موقعیت اجتماعی او به دلیل اندوه و افسردگی دارد.

کلام پایانی

در این مقاله به این سوال  پاسخ دادیم که کدام کشور کمترین نرخ طلاق را در سال ۲۰۲۳ دارد. از آثار طلاق و راهکارهایی برای این جدایی تلخ وسخت ارائه دادیم. توصیه می کنیم در تصمیم تان برای طلاق کودکانتان را بیشتر درنظر داشته باشید تا قربانی بین شما و همسرتان نباشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا