اجتماعی

کرونا به کدام صنایع حمله کرد؟

شیوع ویروس کرونا در حال بر جای گذاشتن آثار مخرب جدی بر بازار و اقتصاد است. کرونا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ از گردشگری گرفته تا صنعت قطعه سازی خودرو و کارخانه های فناوری های نو.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، شیوع ویروس کرونا در حال بر جای گذاشتن آثار مخرب جدی بر بازار و اقتصاد است. کرونا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ از گردشگری گرفته تا صنعت قطعه سازی خودرو و کارخانه های فناوری های نو. بازارهای سهام دچار بی ثباتی شده اند و انتظار می رود اقتصاد چین، که به تنهایی یک ششم اقتصاد جهان را تشکیل می دهد دچار کاهش رشد و اختلالات جدی شود.

گاردین در گزارشی ادعا می‌کند که انتشار و شیوع ویروس کرونا تاکنون بر زنجیره تولید و تامین صنایع بسیاری در سراسر چین و حتی جهان تأثیرات تعیین کننده ای گذاشته است.

شرکت ایرباس به دلیل محدودیت های جابه‌جایی که توسط دولت چین اعلام شده است در خال حاضر خط تولید خود را در تیانجین متوقف کرده است. این کارخانه در هر ماه حدود شش هواپیمای ایرباس A۳۲۰ می سازد ، بنابراین تعطیل شدن این مرکز تولید ایرباس بر میزان تولیدی این شرکت تأثیر می گذارد.

اما ایرباس تنها کمپانی بین المللی نیست که تولید خود را در چین متوقف کرده است. تویوتا ، جنرال موتورز و فولکس واگن نیز از دیگر کمپانی هایی هستند که به دنبال وضعیت ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا تولید خود را در چین متوقف کرده اند.

اثرات شیوع کرونا تنها بر تولید در چین محدود نمی شود. کارخانه کره‌ای هیوندای به دلیل اختلال در تامین قطعات خودروهایش که غالبا در چین ساخته می‌شوند و به کره‌جنوبی صادر می شوند؛ ناچارا خط تولید را متوقف کرده است.

شیوع ویروس کرونا در حال بر جای گذاشتن آثار مخرب جدی بر بازار و اقتصاد است.

وزیر اقتصاد ژاپن ، یاسوتوشی نیشیمورا درباره تاثیرت کرونا می گوید: ویروس کرونا می تواند به تولید کارخانه‌ها و سود شرکت‌ها آسیب‌هایی بسیار جدی وارد کند. کمپانی خودروسازی ژاپنی هوندا نیز در ووهان ، شهری که اپیدمی از آنجا آغاز شد ۳ کارخانه تولیدی دارد.

شرکت داروسازی بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین که چهارمین شرکت بزرگ داروسازی جهان است، می‌گوید کارگاه بسته بندی دارویش در تیانجین که حدود ۱۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند ، پس از تعطیلات طولانی سال نو چینی کماکان تعطیل است. این شرکت ۳۰۰۰ کارمند در سراسر چین دارد که بسیاری از آنها در پی وضع محدودیت های ایجاد شده و اعمال قرنطینه گسترده از سوی دولت چین، مجبورند تا از خانه‌های خود کار کنند.

کمپانی آمریکایی اپل نیز که در ووهان چین با چند کارخانه تأمین کننده قطعات و تجهیزات الکترونیکی مشارکت دارد و قطعات مورد نیاز خود را از این کارخانه ها دریافت می‌کند، در این باره می‌گوید که بازگشایی برخی از کارخانه های تأمین کننده قطعاتش از پایان ژانویه تا اواسط فوریه به تعویق افتاده است. گزارش شده است که تهیه کننده اصلی چینی شرکت اپل، فاکسکان که بزرگترین تولید کننده قطعات رایانه ای و الکترونیکی جهان است، تولید خود را تقریبا در سراسر چین متوقف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا