اقتصادیگردشگری

کرونا بیش از یک تریلیون دلار به توریسم جهانی ضرر می‌زند

سازمان ملل در گزارش جدیدی که در مورد تاثیر ویرانگر بحران کووید ۱۹ بر توریسم جهانی منتشر کرده است هشدار داد که ۱.۲ تریلیون دلار خسارت به این بخش وارد می‌شود و ۱۲۰ میلیون شغل از دست می‌رود.

روند بازار – به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سازمان ملل گزارش جدیدی در مورد تأثیر ویرانگر بحران کووید ۱۹ بر توریسم جهان منتشر کرد.

در این گزارش هشدار داده شده است که ۱.۲ تریلیون دلار خسارت به این بخش وارد خواهد آمد و ۱۲۰ میلیون نفر از شاغلین این بخش شغل خود را از دست خواهند داد.

سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران بین‌المللی نسبت به سال گذشته ۵۸ تا ۷۸ درصد افت خواهد کرد.

طبق داده‌های ارائه شده در این گزارش با وارد آمدن این شوک ناگهانی به صنعت توریسم جهان، که بخش عمده درآمد برخی از کشورها را به عهده دارد، بین ۸۵۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد نفر از گردشگران بین‌المللی جهان کاسته خواهد شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: در ۵ ماه اول امسال تعداد توریست‌های بین‌المللی به کمتر از نصف کاهش یافته و ۳۲۰ میلیارد دلار از صادرات به واسطه توریسم از دست رفته است.

او ادامه داد: ضرری که تا کنون به این بخش وارد شده بیش از سه برابر ضرری است که در کل بحران اقتصادی ۲۰۰۹ به صنعت توریسم وارد آمده بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا