اقتصادی

کسب درآمد از بازی‌های بلاکچین

بازی کردن فقط یک روش برای سرگرمی نیست؛ بازی می‌کنیم تا ذهن‌مان را از روزمره دور کنیم و از قرار گرفتن در محیطی جدید لذت ببریم. در این میان اگر بتوانیم درآمدزایی هم کنیم که بازی بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

بازی‌های کریپتویی و بلاکچینی دسته‌ای از بازی‌های ویدیویی یا موبایلی هستند که به عنوان پاداش، ارز دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)به کاربر جایزه می‌دهند.

هر روزه بر تعداد بازی‌های کریپتویی افزوده می‌شود و اغلب آنها، هم نسخه‌های دسکتاپی و هم نسخه‌های اندروید و آیفون دارند و جایزه‌های رمزارزی پرداخت می‌کنند و البته که برای شروع، گیمر باید کیف پول ارز دیجیتالی داشته باشد که با بلاکچین پلتفرم مدنظر سازگار باشد.

بهره‌گیری از فناوری بلاکچین در بازی‌ها باعث شده تا افراد فقط با بازی کردن، صاحب دارایی دیجیتالی شوند. در حقیقت بازی‌های آنلاین و درآمدزای مبتنی‌بر بلاک چین به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا از داخل خانه خود و از‌ طریق فروش اقلام درون‌ بازی در بازارهای آزاد، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

بازی‌‌های بلاکچینی به گیمرها در ازای زمانی که صرف می‌کنند و موفقیت‌هایی که در بازی‌ به‌دست می‌آورند، پاداش می‌دهند. با توسعه و رشد بازی‌ها، صنعت بازی‌های کریپتویی و بلاکچینی نیز وارد فاز جدیدی شده‌اند که پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد درآمد دارند تا جایی که بعضا درآمد گیمرها از این بازی‌ها به‌قدری زیاد می‌شود که به شغل اول آنان تبدیل می‌شود.

شرکت‌ها نیز پلتفر‌م‌هایی را طراحی می‌کنند که بازیکنان در آن‌ها بازی کنند، بازی خود را توسعه دهند و ازای مشارکت خود درآمد به‌دست آورند.

این روش نه تنها تحول بزرگی در سیستم پرداخت‌های درون بازی ایجاد کرده بلکه به‌ دلیل امنیت بالایی که دارد، یک اکوسیستم مطمئن را به‌وجود آورده است؛ اکوسیستمی که در آن افراد بیشتری به بازی کردن روی می‌آورند تا از این طریق درآمد واقعی کسب کنند و در سوی دیگر، بازی‌سازها هم به دلیل استقبال بیشتر از بازی‌هایشان، سود بیشتری کسب می‌کنند. 

در حقیقت بازی‌های درآمدزا فرصت‌هایی عالی هم برای توسعه‌دهندگان بازی و هم برای گیمرها هستند و امکان کسب سود برای هر دو گروه را فراهم می‌کنند.

بازی‌های بلاکچینی را می‌توان از نظرات مختلفی چون تعداد کاربران، هزینه اولیه و گیم‌پلی رده‌بندی کرد اما در حال حاضر پرطرفدارترین بازی‌‌های ارز دیجیتال، اکسی اینفینتی، دیسنترالند، اسپلینترلندز، گادز آنچیند، تتان آرنا و سندباکس هستند.

امروزه بازی‌های مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال جای پای خود را در سرتاسر جهان محکم کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز توانسته‌اند خود را به‌عنوان منبع درآمدی جایگزین و پایدار اثبات کنند. با این وجود بازی های کریپتویی هنوز در ابتدای راه هستند و به‌نظر می‌رسد که در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند.

نویسنده: مینا باقری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا