عکس و فیلمفرهنگی

کسب سه جایزه از جشنواره فیلم مستند آمستردام

مراسم اعطای جوایز سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) با درخشش سینمای ایران و کسب سه جایزه برای سینماگران ایران برگزار شد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، فیلم «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی که نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی این رویداد معتبر سینمایی بود در نهایت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را کسب کرد.

مهرداد اسکوی – کارگردان فیلم سایه های بی خورشید

سینمای ایران توانست در معتبرترین جشنواره مستند جهان دو جایزه دیگر نیز دریافت کند و مستند «خلاف جهت عقربه‌های ساعت» به کارگردانی جلال وفایی بهترین اثر بخش مستندهای نیمه بلند نام گرفت و «آشو» اثر جعفر نجفی نیز جایزه بهترین مستند بخش کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

این اولین باری است که سینمای ایران موفق به کسب سه جایزه مهم از جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام می‌شود.

جلال وفایی

در پایان نیز جایزه بهترین مستند بلند جشنواره به مستند «در زمزمه» محصول مشترک اسپانیا، فرانسه، سوئیس و کوبا به کارگردانی مشترک «هیدی حسن» و «پاتریشیا پرز فرناندز» رسید.

«تارهای ممنوعه» ساخته حسن نوری (محصول مشترک ایران و افغانستان) و «کاغذپاره‌ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش غیررقابتی «Luminous» نیز دیگر نمایندگان ایران در این جشنواره بودند.

جعفر نجفی

سی و دومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱ دسامبر (۲۹ آبان تا ۱۰ آذر) در کشور هلند برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا