ورزش

کفش های ورزشی کانیه وست رکورد گرانقیمت ترین کفش جهان را می شکند

وقتی اولین جفت از کفش های برند کفش ورزشی کانیه وست در حراجی فروخته شود، ممکن است رکورد گرانقیمت ترین کفش ورزشی جهان شکسته شود. این رپر ۴۳ ساله از طریق خط تولید کفش Yeezy و همچنین خط تولید لباس خاص خودش میلیاردر شده و به نظر می رسد که اولین کفش ورزشی اش نیز با قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار به فروش برسد. کفش Yeezy سایز ۱۲ اس که نمونه اولیه کانیه وست بود در حراجی سوثبی لندن به حراج گذاشته شده و گمان می رود رکورد گرانقیمت ترین کفش ورزشی جهان را بشکند. این رکورد اکنون در دست کفش وزشی ۱۹۸۵ Air Jordan 1 متعلق به مایکل جردن است که سال گذشته به قیمت ۴۰۸,۰۰۰ پوند به فروش رسید.

وقتی اولین جفت از کفش های برند کفش ورزشی کانیه وست در حراجی فروخته شود، ممکن است رکورد گرانقیمت ترین کفش ورزشی جهان شکسته شود.

در حالی که نام کانیه وست به فروش کفش Yeezy کمک بسیاری خواهد کرد، اما مبلغ آنچنانی به ثروت هنگفت این رپر که در حال جدایی از کیم کارداشیان است اضافه نخواهد کرد. امپراطوری خط تولید کفش کانیه وست ۳.۴ میلیارد دلار ارزش گذاری شده و Nike Air Yeezy 1 اولین همکاری کوتاه مدت کانیه وست در زمینه تولید کفش ورزشی با برند نایکی بود. این رپر در پنجاهمین مراسم جوایز گرمی در سال ۲۰۰۸ که با اجرای او و هی ماما و استرانگر همراه بود، نمونه ای از این کفش ساخت برند نایکی را به پا داشت.در حالی که طرفداران سعی داشتند برند کفش هایی که او پوشیده را تشخیص دهند، کانیه وست این کفش ها را به آزمایشگاه «آشپزخانه نوآوری» نایکی در اوریگون بازگرداند زیرا خط تولید کفش ورزشی Yeezy او یک پروژه بسیار سری بود.

سال بعد، کفش های Nike Yeezy 1 وارد بازار شدند اما در سال ۲۰۱۳، کانیه وست برند نایکی را رها کرده و با آدیداس وارد همکاری شد و هنوز هم این همکاری ادامه دارد. حراجی سوثبی در توصیف این کفش های ورزشی نوشته است: «Nike Air Yeezy I  و Air Yeezy II هنوز هم برخی از باارزش ترین کفش های ورزشی در نگاه کلکسیون داران هستند». برام واچر، رییس حراجی Streetwear & Modern Collectables می گوید: «این کفش های ورزشی که اولین بار در مراسم گرمی سال ۲۰۰۸ روی صحنه رونمایی شدند، موجی از هیجان را در جماعت طرفدار کفش های ورزشی ایجاد کرد و مردم می خواستند این کفش های اسرار آمیز را شناسایی کنند. بعد از آن، شاهد یک سری همکاری ها بین کانیه و نایکی بودیم و سپس تولد خط تولیدش با آدیداس رخ داد».

این کفش ها در ابتدا با عنوان Grammy Worn و به نفع بیمارستان کودکان دورنبخر فروخته شد که یکی از بیمارستان های مورد حمایت برند نایکی است. این کفش ها از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ آوریل در Hong Kong Convention and Exhibition Centre به نمایش در خواهند آمد و کسی که برنده حراجی شود می تواند نام خود را مخفی نگه دارد مگر اینکه خود تصمیم به افشای نامش بگیرد. واژه Yeezy در واقع کوتاه شده Kanyeezy است، لقبی که جی زی در ابتدای آهنگ Lucifer خود در آلبوم The Black Album در سال ۲۰۰۳ به کانیه وست داده بود.

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا