اقتصادی

نماینده مجلس: کف سبد معیشتی کارگران ۲۵ میلیون تومان است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در تنظیم بازار شب عید بر اساس سیاست‌های اقتصادی فشار بر گرده اقشار ضعیف جامعه مخصوصا کارگران است.

به گزارش روند بازار، علی بابایی کارنامی درباره کنترل بازار شب عید که امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شده است چه باید کرد، باتوجه به این‌که معاون اول رئیس جمهور هم چندی پیش به اصناف یادآور شد که آن‌ها هم باید در این کنترل کمک کننده باشد، اما ظاهرا اراده‌‌ای وجود ندارد، گفت: متاسفانه در تنظیم بازار شب عید بر اساس سیاست‌های اقتصادی فشار بر گرده اقشار ضعیف جامعه مخصوصا کارگران است و در این مساله شکی نیست، اما دولت وظایفی دارد و صرف نظر از این‌که چه کسی ذی نفع است باید در قالب شورای تنظیم بازار، مدیریت بازار را در دست بگیرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد:  درست است که اصناف وظیفه‌ای دارند، اما دولت هم وظیفه دارد و این وظیفه حاکمیتی است، نمی‌شود بازار را رها کرد تا هر کسی هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که متأسفانه در فرایند اقتصادی بد جامعه اولین گروهی که همیشه از بسیاری از سومدیریت‌ها و سو‌تدبیرهای دولت‌ها و سیاست های آنان ضربه خورده است، کارگران‌ هستند. کارگران قشری هستند که در جامعه و کشور به آن‌ها ظلم می‌شود، حقوق‌شان به آن‌ها داده نمی‌شود و امنیت شغلی‌شان تامین نمی‌شود و این‌ بخش‌ها هم جدی است و دولت و مجلس باید ورود پیدا کنند که کمترین فشار به جامعه مزدبگیر، مخصوصا کارگری وارد شود.

بابایی کارنامی در خصوص آخرین اخبار تعیین حقوق و دستمزد گفت: آخرین خبر این‌که بالاخره بر اساس بررسی‌های کارشناسی‌ انجام شده کف سبد معیشت خانواده‌های کارگری با فرمو‌ل‌‌هایی که وجود دارد، ۲۵ میلیون تومان است، حال تورم که مشخص است، در مجموع باید در این بخش که تصمیم سازی با شورای عالی کار است، دقت نظر بیشتری شود و این شورا باید بر اساس قانون عمل کند.

منبع
خبرگزاری ایلنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا