اجتماعی

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با ارسال پیامک

رئیس پلیس فتا فراجا از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک «نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربران» خبر داد و گفت : تا کنون ۳۰۰ فقره پرونده در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید اظهارکرد: با وصول پرونده های متعددی به یکی از واحدهای پلیس فتا کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب هک حساب کاربری شبکه اجتماعی شهروندان و درخواست وجه از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: متهمان پرونده با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شهروندان، اقدام به ارسال پیامی مبنی بر «نیاز فوری مالی و درخواست وجه» به مخاطبان کاربر با عنوان و هویت وی کرده و با توجه به دریافت پیام از شناسه کاربری قربانی (که عموماً از بستگان و آشنایان وی هستند) و اعتماد ایجاد شده، دریافت کنندگان پیام اقدام به واریز وجه به حساب های بانکی معرفی شده از سوی مجرمان می کردند.

مجید ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان اصلی پرونده در استان های مرکزی و شرقی کشور مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوزهای قضائی دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته تاکنون تعداد ۳۰۰ فقره پرونده مرتبط با متهمان با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.

رئیس پلیس فتا فراجا اضافه کرد: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، از ابتدای سال جاری ۱۱۲ فقره پرونده مهمه و کثیرالشاکی در زمینه کلاهبرداری رایانه ای شناسایی شده است که در این رابطه ۲۰۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

وی در ادامه گفت: مردم توجه داشته باشند چنانچه در شبکه های اجتماعی و یا بستر پیامک، پیامی از دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست وجه دریافت کردند حتماً قبل از انتقال وجه هماهنگی تلفنی با مالک خط، صفحه یا حساب کاربری انجام دهند و پس از اطمینان از صحت درخواست نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مجید به عموم مردم هشدار داد: هرگونه تماس تلفنی یا ارتباط از طریق پیام رسان های مجازی و درخواست اطلاعات شخصی از جمله کدهای پیامک شده به تلفن همراه به منظور فعال سازی حساب های کاربری، کلاهبرداری با هویت کاربر هستند، لذا هرگز به این قبیل پیام ها و تماس ها توجه نکنند و کدهای دریافتی را در اختیار هیچ کس قرار ندهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا