اجتماعی

هشدار!/ مراقب کلاهبرداران فروش اقساطی خودرو باشید

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای و اعتراف به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روند بازار، ماجرای کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو چیست؟

به نقل از صداوسیما، «قاسم دستخال» گفت: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد، برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دوگانه‌سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شدم و پس از ترغیب این افراد و دعوت من به دفتر کاری‌شان، به دفتر فروش آنان که ۲ نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کردم.

خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صوری اقساطی خریداری کردم و قرار شد با پاس شدن چک پیش‌پرداخت، خودروی معامله شده را به من تحویل دهند.

ولی خودرو در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدم که دفتر فروش بسته شده است و کارمندان وی متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این دفتر مرتکب جرائم مشابه دیگری هم شده‌اند، گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد.

دستخال گفت: در نهایت با تلاش‌های شبانه‌روزی، کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان در محدوده خیابان سی متری جی شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری نخستین متهم، در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر شد و به این پایگاه انتقال یافت.

وی ابراز داشت: در تحقیقات پلیسی متهمان به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو و دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر دو متهم روانه دادسرا شده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا