اقتصادی

کلیات طرح تخصیص قیر رایگان به روستاها تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تخصیص یک میلیون تن قیر رایگان به روستاها و راه‌های شهری موافقت کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این طرح، قیر رایگان برای بهسازی راه‌های روستایی توسط شرکت ملی نفت و از محل خوراک تحویلی به پالایشگاه‌ها تأمین می‌شود.

در این جلسه، نمایندگان موافق و مخالف درباره طرح مذکور نظرات خود را مطرح کرده و در نهایت اکثریت نمایندگان با کلیات طرح تخصیص یک میلیون تن قیر رایگان به روستاها و راه‌های شهری موافقت کردند.

نظارت بر توزیع قیر بسیار مهم است

محسن زنگنه در موافقت با این طرح، گفت: روستاها و راه‌های فرعی به ویژه در شهرهای زیر صد هزار نفر و مدارس مناطق محروم به علت مسائل مالی دچار مشکل هستند که این طرح باعث تقسیم‌بندی قیر با کار کارشناسی می‌شود.

وی بیان کرد: تخصیص یک میلیون تن قیر اهمیت زیادی دارد و نباید با ترس از بروز فساد، اقدامات خود را در راستای حل مشکلات مردم انجام ندهیم اما نظارت بر توزیع قیر بسیار مهم است.

قیر نباید برای درآمدزایی در بورس به کار گرفته شود

محمد علیپور هم در موافقت این طرح، اظهار داشت: دولت موظف است قیر را به صورت عادلانه در کشور توزیع کند که با این طرح امکان اجرایی شدن آن فراهم می شود.

وی تاکید کرد: قیر کشور نباید برای درآمدزایی در بورس به کار گرفته شود بلکه باید صرف عمران و آبادانی روستاها شود.

شهرهای زیر صد هزار نفر به قیر نیاز دارند

کمال علیپور خنکداری به عنوان موافق با این طرح، گفت: از محل منابع داخلی یک میلیون تن قیر باید برای آبادانی روستاها تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: شهرهای زیر صد هزار نفر امروز به قیر نیاز دارند و مجلس برای حل مشکلات مردم باید مسیر درست را طی کند.

خبرنگار: زهرا علیدادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا