کسب و کار

کمپرسور دیزلی و کاربردهای آن

کمپرسور دیزلی یکی از چندین انواع کمپرسور است که در صنایع بسیاری کاربرد دارد؛  این مدل کمپرسور را می‌توان از پرکاربردترین آنها دانست. قبل از اینکه از کاربردهای کمپرسورهای دیزلی بپردازیم بهتر است کمی در مورد این نوع از کمپرسورها توضیح دهیم.

معرفی کمپرسور دیزلی

اصولا اکثر کمپرسورها بر پایه دو سیستم جابجایی مثبت و یا پویا کار می‌کنند. همچنین انرژی لازم برای این ماشین آلات توسط موتورهای گازی و یا الکتریکی تامین می‌گردد. به هنگام روشن شدن کمپرسور، سیلندرها هوا را به داخل می‌کشند و در ادامه این پیستون‌های کمپرسور هستند که هوای فشرده شده را از طریق شیر تخلیه دستگاه آزاد می‌کنند.

کمپرسورهای دیزلی عمدتا با سوخت گازوئیل فعال می‌شوند؛ از این جهت به آن کمپرسور گازوئیلی نیز می‌گویند. کمپرسورهای دیزلی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام بسته به کاربردشان در دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

متخصصان ما در شرکت هواپایا تامین همواره آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی و پاسخگویی به سوالات شما در زمینه فروش و تعمیرات کمپرسور هستند؛ از این رو می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما  نسبت به اطلاع از خدمات تعمیرات کمپرسور هوا و همچنین خرید کمپرسور دیزلی در انواع مختلف آگاهی حاصل کنید.

نحوه کار کمپرسورهای دیزلی

در شمای کلی یک کمپرسور دیزلی از دو بخش کلی تشکیل شده است:

۱یک موتور دیزلی

۲یک واحد تولید کننده هوا

وظیفه موتور دیزلی چرخاندن واحد تولید کننده هوا است. بعد از اینکه کمپرسور هوا استارت می‌خورد موتور دیزلی شروع به چرخاندن واحد می‌کند. روی تابلو کمپرسور هوا یک دکمه زیر بار قرار دارد که با فشردن آن دکمه کمپرسور زیر بار می‌رود و شروع به تولید هوا می‌کند.

مقدار مصرف گازوییل در کمپرسورهای دیزلی

کمپرسورهای دیزلی براساس حجم هوادهی طبقه بندی می‌شوند و هرچقدر که هوادهی بالاتری داشته باشند مصرف گازوییل بیشتری هم دارند.

اما در یک توضیح خیلی ساده اگر بخواهیم بگوییم معمولا ظرفیت باک کمپرسورهای دیزلی تقریبا برای بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار مداوم طراحی شده است. مثلا باک گازوییل کمپرسور هوا سول ایر ۱۶۰۰ حدود ۷۵۰ لیتر است و تقریبا برای ۱۰ ساعت کار جوابگو است. باک گازوییل کمپرسور اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵ حدود ۵۵۰ لیتر است که آن هم برای حدود ۱۰ ساعت کار کافی است. البته باز هم به میزان زیر بار بودن کمپرسور هوا بستگی دارد . ممکن است دستگاه برای یک کار سبک بکارگیری شده باشد و آنقدر موتور دستگاه زیر فشار نباشد.در اینصورت مصرف گازوییل هم کمتر می‌شود. ولی اگر کمپرسور هوا دائما زیر فشار باشد مصرف سوخت بیشتر خواهد داشت.

فوایددیزل کمپرسور

  • کمپرسور های دیزلی تورک بیشتری دارند. تورک به معنای گشتاور است و گشتاور پارامتری است که از عوامل موثر در عملکرد موتور به حساب می آید.
  • استفاده از کمپرسور های دیزلی برای صنایع مناسب تر است.
  • کمپرسور های دیزلی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند.
  • کار تعمیر و نگهداری آنها به سادگی صورت می گیرد.

در انتخاب کمپرسور چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟!

  • حداقل، حداکثر و متوسط میزان مصرف سوخت کمپرسور
  • در نظر گرفتن میزان لرزش و صدای کمپرسور
  • در نظر گرفتن شرایط محیطی که قرار است کمپرسور در آن نگهداری شود مثل دما، رطوبت، ارتفاع از سطح دریا
  • روش ‌هایی که برای خنک‌ کاری کمپرسور در نظر گرفته شده است
  • سرمایه اولیه برای خرید کمپرسور
  • در نظر گرفتن هزینه های تعمیر و نگهداری کمپرسور
  • خرید کمپرسور بر اساس نیازمندی های موجود

در ادامه به معرفی کمپرسور دیزلی برند اطلس کوپکو و اینگرسولرند خواهیم پرداخت

کمپرسور دیزلی مارک اطلس کوپکو

یکی دیگر از انواع این محصولاتی است که توسط شرکت هواپایا تامین، نمایندگی خرید و تعمیرات کمپرسور هوا ارائه می‌شود، کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو مدل XAS 185 می‌باشد. کمپرسور‌ هوا اطلس کوپکو در نوع دیزلی به گونه‌ای طراحی شده است که در بدترین شرایط جوی نیز کارایی مناسبی داشته باشد. قدرت مناسب موتور مطابق با شرایط جوی ایران باعث بالا رفتن راندمان این محصول می‌گردد.

کمپرسور دیزلی مارک اطلس کوپکو

از ویژگی‌های قابل توجه این کمپرسور مدل XAS 185 که می‌توان به آن اشاره کرد استقامت، انعطاف پذیری، استفاده سهل و آسان و صدای خروجی بسیار پائین می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای برخورداری از خدمات خرید کمپرسور هوا، کمپرسور اطلس کوپکو در نوع دیزلیو همچنین خدمات تعمیرات کمپرسور هوا از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت با مشاوران بخش فروش و یا خدماتی ما در هواپایا تامینحاصل فرمائید. لازم به ذکر است این محصول تحت برند اطلس کوپکو و یکی از انواع کمپرسور‌ این برند در نوع دیزلی می‌باشد که خدمات فروش کمپرسور آن در هواپایا تامین ارائه می‌شود.

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند

اینگرسولرند بهره وری بالا هزینه پائین | اینگرسولرند ( Ingersoll-Rand ) به عنوان یکی از برترین و بزرگترین برند‌های تولید و عرضه کمپرسور دیزلی و سایر کمپرسور‌های هوا می‌باشد. شما با خرید کمپرسور اینگرسولرند با کمترین هزینه بیشترین سود را از کمپرسور‌های اینگرسولرند خواهید برد. اینگرسولرند با استفاده از برترین متد‌های روز توانسته است عملکرد چشمگیری را در کمپرسور‌های خود به نمایش بگذارد. شما می‌توانید برای خرید کمپرسور دیزلی اینگرسولرند مدل ۱۸۵ و یا سایر کمپرسور های این برند از طریق هواپایا تامین معتبرترین نمایندگی فروش کمپرسور اینگرسولرند در تهران اقدام کنید.

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند

ویژگی‌های کمپرسور هوا دیزلی اینگرسولرند

کمپرسور اینگرسولرند مدل ۱۸۵ دارای یک سری از ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که در این بخش به هریک از آنها اشاره خواهیم کرد. این ویژگی‌ها و امکانات به کار برده شده در این کمپرسور هوا ارائه شده در هواپایا تامین به شرح زیر می‌باشند. 

  • level  سنج سطح سوخت که نشان دهنده میزان سوخت موجود در این کمپرسور می‌باشد. 
  • فشار سنج برای سنجش شامل ولت متر برای سنجش میزان فشار روغن موتور، دمای خنک کننده موتور و آلارم برای تخلیه کردن هوا با دمای بالا در کمپرسور هوا دیزلی اینگرسولرند.
    عنصر ایمنی فیلتر هوا برای تصفیه سه مرحله‌ ای در کمپرسور هوا دیزلی این برند.
  • دارای موتور با قابلیت جدید برای جلوگیری از لرزش بیش از حد کمپرسور هوا دیزلی اینگرسولرند
  • قابلیت حمل و جابه‌جایی که بارزترین خصوصیت این کمپرسور اینگرسولرند می‌باشد.

منبع: وبسایت رسمی فروش و خدمات کمپرسور هواپایا تامین

تلفن‌های تماس هواپایا: ۴۴۲۳۸۸۷۶-۰۲۱ | ۴۴۳۷۵۷۱۴-۰۲۱

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا