اجتماعی

کرونا کمیسیون‌های مجلس را تعطیل کرد؟

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: زمان جلسات علنی مجلس کاهش یافته و جلسات همه کمیسیون‌های مجلس به‌ جز کمیسیون تلفیق تعطیل است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چرا از میان کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون تلفیق تعطیل نشد ؟

نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از کاهش زمان برگزاری جلسات علنی کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به آغاز موج‌ جدید کرونا و ابتلای تعدادی از نمایندگان به این بیماری، به‌جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، صحن علنی مجلس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن ماه) تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی کمیسیون‌های مجلس نیز در هفته جاری برگزار نمی‌شود، ادامه داد: تنها جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ به‌علت کمی تعداد نمایندگان برگزار می‌شود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه تعداد همراهان وزرایی که به مجلس دعوت شده‌اند نیز محدود شده است، افزود: تمامی این تصمیم‌گیری‌ها برای هفته جاری است و برای هفته‌های آتی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کمیسیون‌های مجلس جلسات علنی نخواهد داشت و در این نشست‌ها نمایندگان به بررسی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و مسائل منطقه‌ای می‌پردازند.

همچنین وی گفته بود: با توجه به ابتلای ۲۰ نفر از نمایندگان به کرونا و مشکوک بودن شش نفر دیگر و با توجه به اینکه نتایج تست مابقی نمایندگان نیز فردا اعلام خواهد شد و ممکن است با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا میان نمایندگان مواجه شویم جلسات علنی کمیسیون‌های مجلس تا اطلاع ثانوی در دو بخش و با یک تایم استراحت برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است جلسات علنی کمیسیون‌های مجلس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان از ساعت هشت صبح به‌مدت چهار ساعت برگزار می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا