ورزش

کولاک شیرزنان ایران در پارالمپیک / متقیان و جوانمردی طلا کاشتند

روز هفتم شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در حالی برای ورزش ایران شروع شد که دو ورزشکار بانو با نمایشی فوق العاده علاوه بر کسب دو مدال طلا، رکوردهای جهانی را هم جابجا کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، کاروان ورزش سردار دل‌ها در شروع رقابت‌های روز هفتم شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توسط دو ورزشکار زن به دو مدال طلای با ارزش دست پیدا کرد.

متقیان چراغ طلایی اول را روشن کرد

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از صبح امروز (سه‌شنبه) با رقابت ورزشکاران در مواد مختلف پیگیری شد که یکی از آنها پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان بود. نماینده کشورمان در این رقابت هاشمیه متقیان معاوی بود که با حدنصاب ۲۴.۵۰ متر در بین ۹ ورزشکار پارالمپیکی دیگر رتبه نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در این رقابت که از ساعت ۱۰:۱۲ (به وقت محلی) آغاز شد، هاشمیان پنجمین پرتابگری بود که در میدان حاضر شد. او کار خود را با پرتاب‌های ۲۲.۹۴ و ۲۲.۹۸ متری آغاز کرد و در پرتاب سوم نیزه را به میزان ۲۴ متر و ۵۰ سانتیمتر پرتاب کرد که با این حدنصاب رکورد جهان را ارتقا بخشید.

متقیان در پرتاب چهارم نیزه را به طول ۲۴.۱۴ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۴.۴۲ متر را برجای گذاشت. او در نهایت با پرتاب نیزه به طول ۲۲.۸۸ متر به کار خود پایان داد و در انتظار پرتاب رقبای خود از الجزایر، لتونی، آلمان و برزیل ماند.

همچنین ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴.۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴.۲۲ متر دوم و سوم شدند.

جوانمردی دومین شیرزن طلایی ایران

در مرحله نهایی تپانچه ۱۰ متر پارالمپیک توکیو ساره جوانمردی تیرانداز ایران در رقابت با هفت حریف دیگر خود به عنوان قهرمانی رسید. در این مرحله که از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه (به وقت توکیو) در سالن آساکا برگزار شد، جوانمردی با کسب ۲۳۹.۲ امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد. این تیرانداز ایران در مرحله مقدماتی با کسب ۵۷۲ امتیاز با اقتدار به فینال رسیده بود.

به این ترتیب جوانمردی به سومین مدال طلای خود در بازی‌های پارالمپیک دست یافت. او در دوره گذشته در ریو هم دو مدال طلا گرفته بود.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:
* روح الله رستمی – پاراوزنه برداری
* وحید نوری – جودو
* محمدرضا خیرالله زاده – جودو
* امیر خسروانی – پرش طول
* مهدی اولاد – پرتاب وزنه
* هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه
* ساره جوانمردی – تیراندازی با تپانچه

مدال نقره:
* امان الله پاپی – پرتاب نیزه
* امیر جعفری – پاراوزنه برداری
* علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب وزنه

* حامد صلحی پور – پاراوزنه برداری
* منصور پورمیرزایی – پاراوزنه برداری

مدال برنز:
* سامان رضی – وزنه برداری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا