اجتماعی

هوای تهران در شرایط قابل قبول

هوای تهران برای دومین روز موالی در شرایط قابل قبول یا همان سالم برای همه گروه‌ها قرار دارد در حالیکه این ششمین روز از فروردین ماه سال جدید است که این شرایط در هوای پایتخت تکرار می‌شود.

به گزارش روند بازار از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نهمین روز از بهار شاخص کیفی هوای تهران روی عدد ۵۴ قرار دارد و سالم است ضمن اینکه این وضعیت (هوای سالم) در ۲۴ ساعت گذشته هم ثابت بود.

براساس این گزارش میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۵۲ سالم برای همه قرار داشت.

اسفندماه سال قبل کیفیت هوای تهران حتی یک روز نیز وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نداشت و بیش از ۲۰ روز نیز وضعیت در شرایط قابل قبول یا همان سالم بود.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع
خبرگزاری ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا