گردشگری

گرانفروشی بلیت هواپیما، غیرقانونی است

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت هواپیما خارج از جدول نرخی آبان ۱۳۹۹ را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، «سیاوش امیرمکری» در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ضمن اشاره به مصوبه جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ شورایعالی هواپیمایی کشوری در خصوص صدور مجوز افزایش نرخ بلیت بمیزان ۱۰ درصد نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه سال ۹۹ اعلام کرد که نظر به گزارش‌های واصله مبنی بر عدم رعایت مصوبه فوق توسط تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در بلیت‌های عرضه شده به مسافران، با تاکید بر مفاد نامه شماره ۱۴۰۴۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ هرگونه افزایش نرخ مسیر‌های پروازی داخلی قبل از بررسی و اتخاذ تصمیم در جلسه آتی شورایعالی هواپیمایی کشوری، از نظر این سازمان فاقد وجاهت قانونی است.

وی در ادامه تاکید کرده است با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافربه آدرس www.cao.ir و یا شماره‌های تماس دفتر نظارت بر شرکت ها، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ۹-۶۶۰۷۸۷۰۰-۰۲۱ مطرح و پیگیری کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا