اقتصادی

افزایش ۲۵ درصدی قیمت آب بسته‌بندی

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی از افزایش ۲۵ درصدی قیمت آب معدنی خبر داد و در پی سوء برداشت از صحبت‌های یک مقام سازمان غذا و دارو، درباره تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی توضیح داد.

به گزارش روند بازار، پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنیبا بیان اینکه بازار آب بسته‌بندی رونق فصلی دارد، اظهار کرد: شش ماه اول سال رونق و شش ماه دوم سال رکود این بازار است. از ابتدای سال تلاش کردیم قیمت آب بسته‌بندی افزایش پیدا نکند، چرا که رقیب محصول ما آب شرب شهری است که در ۹۰ درصد جغرافیای ایران مردم به آن دسترسی دارند. به عبارت دقیق‌تر تفاوت این صنعت با صنایع دیگر این است که مردم برای آن جایگزین دارند.

اما به گفته وی افزایش کرایه حمل و قیمت مواد اولیه و همچنین تورم باعث شد تا اواخر تیر ماه، میانگین افزایش ۲۵ درصدی قیمت آب‌های بسته بندی در احجام مختلف اجرا شود.

اخیرا مدیر کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در نشستی خبری گفته بود که برخی از آب‌های بسته بندی آب معدنی نیست و از معادن یا چشمه‌ها برداشت نمی‌شود، بلکه همین آب شرب معمولی است که مجددا تصفیه می‌شود. یعنی آب معمولی را مجددا تصفیه می‌کنند تا از نظر فاکتورهای سلامتی کاملا مورد اطمینان باشد و بعد بسته‌بندی می‌کنند. بر این اساس پیگیری شده، برندی که آب آشامیدنی است، روی آن “آب آشامیدنی” و آن که از چشمه‌ها و معادن برداشت شده، “آب معدنی” نوشته شود.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا