گردشگری

پیش بینی اوضاع گردشگری در سال ۱۴۰۰

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری درباره وضعیت گردشگری در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌ها و تجارب ناشی از کرونا می‌توان رشد گردشگری را دوباره به دست آورد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بسیاری از سفرها در سال ۹۹ لغو و بسیاری از دفاتر خدمات هوایی تعطیل شدند. مشاغل دیگری که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با گردشگری مرتبط بودند نیز زیان دیدند. همه این آسیب‌ها از همه‌گیری کرونا آغاز شد و تا پایان سال ۹۹ نیز ادامه داشت. اما صنعت گردشگری در سال ۱۴۰۰ همچنان زیان‌ده خواهد بود؟

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: قطعا سازمان جهانی گردشگری برنامه‌ریزی‌هایی اعلام و ابلاغ می‌کند و با سازمان بهداشت جهانی نیز هماهنگ است. ما هم می‌توانیم همراه با این برنامه‌ها در در داخل کشور و در جذب بازار خارجی روندی پله‌ای و رو به رشد را طی کنیم.

آنطور که این کارشناس گردشگری می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌ها و تجارب ناشی از کرونا می‌توان رشد گردشگری را دوباره به دست آورد و اعتماد مسافران دوباره به دست آید.

مرتضی خاکسار پیش از این به تجارت‌نیوز گفته بود: در سال ۹۹ و دوران کرونا بازار گردشگری را از دست دادیم. ۹۰ درصد از گردشگری در ایران افت کرد و بیش از ۸۰ درصد دفاتر خدمات هوایی ما آسیب دیدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا