کسب و کارگردشگری

جاذبه های گردشگری در شهر مشهد و ییلاقات اطراف آن

شهر تاریخی و بسیار زیبای مشهد بواسطه بارگاه امام هشتم – رضا (ع) به شهرت رسیده است و این شهر با وجود میلیون ها مسافر و زائر به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شود. اما امروزه مشهد به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و مسافران بعد از زیارت به تفریح و خوشگذرانی در این شهر مشغول می‌شوند.

مشهد دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و منحصر بفرد است و هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک و بزرگ در همه جای شهر دیده می‌شوند. ضمنا مشهد شهری تاریخی است و دارای آثار باستانی و اماکن فرهنگی بسیار است. ضمنا مراکز خرید مدرن، پارک‌های سرسبز و همچنین رستوران‌های با کیفیت از مشخصه‌های دیگر شهر مشهد است.

پیش از این مسافران تنها به زیارت بارگاه امام هشتم بسنده می‌کردند و از تفریح و خوشگذرانی در این شهر غافل بودند اما امروزه اغلب مسافران بخشی از زمان خود را به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و گشت و گذار در ییلاقات اطراف این شهر اختصاص می دهند. البته شهر مشهد امروزه به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و دارای مجموعه‌های تفریحی و مراکز خرید بسیار متنوع نیز هست. 

اخبار مرتبط

در ادامه با ما سفر باتو همراه باشید تا به اتفاق گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز را بهتر بشناسیم:

زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)

بدون تردید زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) الویت هر مسافری است. حرم نورانی امام هشتم هر ساله میزبان میلیون ها زائر از سراسر ایران و کشورهای همجوار است و آستان رضوی درآمد چشمگیری از این راه به دست می آورد که بخشی از آن را برای بازسازی و توسعه بخش‌های مختلف هزینه می کند. حرم نورانی امام هشتم با گنبدهای طلائی رنگ از کیلومترها دور تر می‌درخشد و همه نگاه را به سمت خود خیره می کند. با قدم زدن در ساحت مقدس آن، آرامشی ژرف را تجربه نموده  و گویی سبک تر قدم برمی‌دارید.

 آنچه امروزه این جایگاه معنوی را مزین و متمایز نموده، معماری زیبا و باشکوه، رواق‌ها و صحن‌‌های متبرکه است. بهتر است بدانید بنای اصلی این حرم در دوران حکومت سامانیان بنیان گذارده شده و از همان زمان تا به امروز مدام در حال تغییر و تحول بوده و به شکوه و وسعت آن افزوده شده است. محوطه بیرونی حرم روز به روز وسیع تر می گردد و خیابان‌های اطراف را در بر می‌گیرد. همچنین در اطراف حرم بازارها، هتل‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد.

سرزمین موج های آبی

در شهر مشهد و تور مشهد سفر باتو، تعداد زیادی پارک ابی وجود دارد و سرزمین موج های آبی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین آنهاست . جالب است بدانید این مجموعه برای سال ها بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه بوده و دارای محیطی پاکیزه است. ضمنا همه بازی‌های این مجموعه طبق استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده اند.

شهر زیبای طرقبه

شهر زیبای طرقبه

نام شهر زیبای طرقبه تقریبا به گوش همه مسافران خورده است و پیشنهاد می کنیم شما نیز حین اقامت در مشهد و در اولین فرصت به تماشای این منطقه ییلاقی و زیبا بروید.

طرقبه از ییلاقات خوش آب و هوای شهر مشهد است و دارای تاریخچه ای کهن و جاذبه های دیدنی بسیار است. شهر طرقبه در فاصله هجده کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و نه تنها به پاتوق گردشگران تبدیل شده بلکه خود مشهدی ها نیز اواخر هفته برای تفریح به این منطقه می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز حداقل یک روز را در طبیعت زیبای این شهر سپری نموده و از جاذبه‌های دیدنی آن بهره‌مند شوید. رودخانه‌ای خروشان از وسط طرقبه می‌گذرد که هوای این شهر را لطیف و خنک نموده است.

در بین جاذبه های مشهد، در منطقه توریستی طرقبه تعداد زیادی رستوران سنتی وجود دارد و تقریبا همه رستوران های این منطقه معمولا در تمام طول سال پر از مشتری اند و از مهمانان خود با دیزی سنگی و انواع کباب‌های لذیذ پذیرایی می کنند رستوران تشریفات، رستوران سران، آرتیمان، گنجعلی خان و فست فود دیدار از مشهورترین‌ها هستند. 

پیشنهاد می کنیم پس از صرف غذایی لذیذ از بازارچه های محلی این شهر دیدن کرده و پوستین و یا ادویه جات خوش وعطر طعم این شهر را به سوغات ببرید. این شهر همچنین دارای باغات میوه و پارک های سرسبز بسیاری است . پارک جنگلی وکیل آباد ، پارک کمر مقبولا ، پارک جنگلی بهمن و پارک پونه از معروف ترین فضاهای سبز این شهر اند. تفریحات طرقبه عبارتند از: پیشت اسکی، پیست اتومبیل رانی، مجموعه تفریحی چالیدره و بسیاری دیگر.

بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار از دیگر جاذبه های تفریحی شهر طرقبه هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا