دانش و فناوری

هواوی از گوشی تاشو میت X5 رونمایی کرد

هواوی از گوشی تاشو جدیدی با نام میت X5 رونمایی کرده است که دارای مشخصات قابل توجهی از جمله ارتباط ماهواره‌ای است.

به گزارش روند بازار به نقل از دیجیاتو، هواوی به‌تازگی گوشی‌های میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو را معرفی کرده بود که از اتصال ۵G بهره می‌برند. در حالی که بسیاری انتظار داشتند تا این دستگاه‌ها در یک رویداد معرفی شوند، حالا غول چینی از همین الگو پیروی کرده و گوشی تاشو هواوی میت X5 را بدون برگزاری یک رویداد معرفی کرده است در ادامه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت آن را مرور خواهیم کرد.

مشخصات هواوی میت X5

مشخصات هواوی میت X5

هواوی میت X5 دارای نمایشگر بیرونی ۶.۴ اینچی OLED LTPO با وضوح ۲۵۰۴ در ۱۰۸۰ پیکسل، حداکثر نرخ‌نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز و شیشه Kunlun است. در داخل، این دستگاه دارای یک نمایشگر OLED LTPO تاشو ۷.۸۵ اینچی است که وضوح ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ پیکسل و حداکثر نرخ‌نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌کند. هر دو نمایشگر از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و برای امنیت، یک حسگر اثر انگشت در کناره آن وجود دارد.

اخبار مرتبط

به‌طور دقیق اعلام نشده که گوشی تاشو هواوی از چه چیپستی بهره می‌برد. با این حال، ظاهراً میت X5 دارای چیپست Kirin 9000s خواهد بود که در سری میت ۶۰ نیز وجود داشت. همچنین مشخص نیست که آیا این دستگاه از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند یا خیر اما از ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

میت X5 هواوی دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی است و ماژول دوربین پشتی آن یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS را در خود جای داده است. مانند سری میت ۶۰، دستگاه سیستم عامل هارمونی ۴.۰ را اجرا می‌کند.

در نهایت، هواوی میت X5 یک باتری ۵۰۶۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی ‌کند.

مشخصات هواوی میت X5

نمایشگربیرونی ۶.۴ اینچی / داخلی ۷.۸۵ اینچی
چیپستاحتمالاً Kirin 9000s
رم۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی
دوربین۵۰ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۲ مگاپیسکلی
باتری۵۰۶۰ میلی آمپر ساعتی
سیستم عاملهارمونی ۴.۰

قیمت و زمان عرضه هواوی میت ایکس ۵

هواوی میت ایکس 5

هواوی میت ایکس ۵ در دو نسخه ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد. گزینه‌های رنگی آن نیز شامل مشکی، سفید، طلایی، سبز و بنفش می‌شود.

هواوی همچنین نسخه‌ای از انی دستگاه با نام Collector’s Edition را با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی به مشتریان خود ارائه می‌کند. با این وجود، قیمت آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا