دانش و فناوری

ارزان‌ ترین گوشی‌ های گیمینگ کدامند؟

خرید ابزار و گوشی‌های گیمینگ همواره هزینه‌های بالایی را به‌دنبال دارد، اما برخی از برندها اقدام به تولید تلفن‌های همراه ارزان قیمتی کردند که ویژه گیم هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در دنیای امروزی گوشی‌های گیمینگ بسیار محبوب شده‌اند و افراد زیادی این گوشی‌ها را به یک گوشی معمولی ترجیح می‌دهند. اما عده‌ای گمان می‌کنند که خرید این دستگاه‌ها برای آن‌ها گران تمام می‌شود؛ با وجود این هنوز گزینه‌های اقتصادی و به‌صرفه وجود دارد.

در سال ۲۰۲۲ گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی معرفی شد. این گوشی‌ها علاوه بر اینکه ارزان هستند و کاربر را برای مدت طولانی درگیر بازی می‌کنند، از دوام بیشتر و عملکرد خوبی بهره‌ می‌برند و می‌توانند کارهای بیشتر از بازی کردن انجام دهند. در ادامه گزارش به معرفی تعدادی از گوشی‌های گیمینگ که مقرون به‌صرفه نیز هستند پرداختیم.

سامسونگ Galaxy A51

وقتی صحبت از تلفن همراه مناسب بازی به میان می‌آید، سامسونگ گلکسی A51 یک انتخاب عالی است. این صفحه نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی دارد که برای اجرای بازی‌ها عملکرد مناسبی دارد. چرا که پردازنده هشت هسته‌ای آن عملکرد روان این دستگاه را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، فضای زیادی برای بازی‌ها و سایر برنامه‌ها فراهم می‌کند. گلکسی A51 از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر گرافیکی، گلکسی A51 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 است. این موضوع منجر به عملکرد خوب دستگاه در اجرای اکثر بازی‌ها می‌شود.

همچنین؛ گلکسی A51 دارای جک هدفون نیست، بنابراین اگر می‌خواهید از هدفون در حین بازی استفاده کنید، باید آنها را از طریق بلوتوث وصل کنید یا از آداپتور USB-C موجود استفاده کنید.

به طور کلی، Samsung Galaxy A51 یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که به دنبال دستگاهی مقرون به صرفه با عملکرد خوب، صفحه نمایش بزرگ و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا هستند، است.

اگرچه فقدان جک هدفون ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد، اما راه‌حل‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد، بنابراین این مشکل نمی‌تواند دردسرساز شود.

بنابراین اگر به دنبال گوشی گیمینگ مقرون به‌صرفه که قیمت آن ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار ایران است، گلکسی A51 قطعا ارزش بررسی دارد.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند گیمینگ در بازار است. چرا که این دستگاه دارای مشخصات و ویژگی‌های سطح بالایی است، از جمله پردازنده قدرتمند، رم کافی و باتری بزرگ. به‌علاوه، طراحی زیبا و دوربین فوق العاده‌ای دارد.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو با برخی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود مانند PUBG Mobile، Asphalt 9: Legends و Call of Duty: Mobile مورد آزمایش قرار گرفته‌ است. در این بررسی مشخص شد که شیائومی ردمی نوت ۸ پرو گزینه مناسبی برای گیمینگ است.

این دستگاه دارای سخت‌افزار قدرتمندی است که می‌تواند حتی اجرای سخت‌ترین بازی‌ها را نیز تحمل کند. همچنین، دارای باتری قدرتمندی است که تا ساعت‌ها می‌تواند کار کند.

علاوه بر این، دارای دوربین عالی و طراحی زیبایی است. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند گیمینگ عالی هستید، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو یک گزینه عالی است.

به لطف دوربین فوق‌العاده‌اش، می‌توانید از عکس‌برداری و فیلم‌برداری با این دستگاه نیز لذت ببرید که پیدا کردن آن برای گوشی‌هایی در این رنج قیمت آسان نیست.

نکته منفی این گوشی این است که دستگاه هنگام بازی می‌تواند بسیار داغ شود، بنابراین باید از کیس خنک کننده یا پد استفاده کرد. با این حال، به طور کلی، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو یک گزینه عالی برای گیمرهایی است که به دنبال یک گوشی هوشمند رده بالا هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده‌ این مدل از گوشی تلفن همراه در حال حاضر در بازار کشور کمیاب است، اما قیمت حدودی آن از شش میلیون تومان تا هفت میلیون تومان است.

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو حتی با توجه به قیمت، گزینه بهتری نسبت به نوت ۸ پرو است. این ارتقا شامل یک چیپست اسنپدراگون ۷۲۰ (از ۶۷۵) است که به یک جفت هسته Kyro 465 Gold و یک دوجین هسته Kyro 465 Silver تقسیم شده است تا عملکرد کلی را افزایش دهد.

به لطف قدرت باتری برتر ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی FHD+ DotDisplay و پردازنده گرافیکی Adreno 618، این دستگاه نسبت به اکثر گوشی‌های گیمینگ ارزان، گرافیک روان و دقیق‌تری دارد. چه در اجرای بازی‌های ساده و چه پیچیده، زمان پاسخگویی و قابلیت مانور Note Note 9 Pro در رتبه دوم قرار ندارند.

این دستگاه در بازار کشورمان با قیمت‌های شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشی گیمینگ شیائومی Poco X3 NFC

یکی از برندهای مورد اعتماد گیمرها و کارشناسان فناوری، شیائومی است. Xiaomi Poco X3 NFC M2007J20CG یکی دیگر از گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت این شرکت است.

این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با نرخ رفرش بالا و ۱۲۰ هرتز و پردازنده Qualcomm Snapdragon 732G با شش گیگابایت رم است.

همچنین یک باتری عظیم ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی در این دستگاه وجود دارد که می‌تواند گوشی را برای مدت طولانی بدون نیاز به شارژ دوباره روشن نگه دارد.

پردازنده Snapdragon 732G این گوشی نیز به اندازه کافی قدرتمند است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند. Poco X3 NFC همچنین دارای برخی ویژگی‌های عالی دیگر مانند پورت USB-C با شارژ سریع، جک هدفون و اسلات کارت microSD است.

همچنین Poco X3 NFC دارای مجموعه‌ای مناسب از دوربین‌های پشتی است که شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. به طور کلی، Poco X3 NFC یک گوشی هوشمند گیمینگ ارزان قیمت است.

Poco X3 NFC تنها با ۱۹۹ دلار( قیمت حدودی شش میلیون تومان) در دسترس است که آن را به یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی‌های گیمینگ در بازار تبدیل کرده‌ است.

مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های گیمینگ

خرید یک گوشی گیمینگ نیازمند اولویت دادن به چیزهای مختلف نسبت به گوشی‌های معمولی است. شما باید به دنبال عملکرد عالی، صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا با نرخ تازه سازی (رفرش) بالا و عمر باتری خوب باشید.

با این حال مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های گیمینگ، به ظاهر متفاوت آن‌ها مربوط می‌‌شود. این نوع گوشی‌ها می‌توانند از نورپردازی RGB، طراحی گیمر پسند، ظاهر عجیب و غریب و یا تجهیزات مخصوص بهبود تجربه گیمینگ بهره‌مند باشند.

در کنار این‌ها، نسل جدید گوشی‌های گیمینگ معمولا پس از معرفی نسخه جدید تراشه‌های پرچمدار معرفی می‌شوند تا گیمرها بتوانند گوشی‌هایی با سخت‌افزار به‌روز تهیه کنند. ویژگی‌های دیگری مانند سرعت شارژ زیاد، نمایشگر با نرخ رفرش بالا، میزان بالای حافظه ذخیره‌سازی و رم هم از دیگر مشخصه‌های کلیدی گوشی‌های گیمینگ هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا