اجتماعی

یارانه دستمزد شامل چه کسانی می شوند؟

در حال حاضر یارانه دستمزد به‌ازای هر نفر ۵۷۳ هزار تومان است که با افزایش حقوق‌ها در سال آینده این یارانه نیز افزایش می‌یابد. چه کسانی می‌توانند یارانه دستمزد بگیرند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یارانه دستمزد یکی از سیاست‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاهش بیکاری است که طبق آن دولت با شرایطی به هر کارفرمایی که نیروی جدید استخدام کند یارانه‌دستمزد پرداخت می‌کند.

این یارانه ۳۰ درصد از حقوق اداره کار است که به مدت یک سال به حساب کارفرمایان پرداخت می‌شود. اما ساکنان همه‌ی استان‌ها مشمول این یارانه نمی‌شوند.

طبق سامانه ثبت‌نام یارانه‌دستمزد استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام از قبل جزو مشمولان یارانه‌دستمزد بوده‌اند و هشت استان بوشهر، خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان و مازندران نیز به لیست اضافه شده‌اند.

برای ثبت‌نام در طرح یارانه‌دستمزد روی لینک «سامانه ملی یارانه‌دستمزد» کلیک کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا