اقتصادی

خبر فوری/ یارانه رمضان واریز شد

بر اساس وعده سازمان برنامه و بودجه قرار بود یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان، ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۶ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما برخی از مشمولان می‌گویند واریزی‌ها از امروز صبح آغاز و یارانه رمضان به حساب آنها واریز شده است. اما آیا یارانه همه مشمولان واریز شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، برخی از مشمولان می‌گویند یارانه رمضان امروز ۲۶ فروردین ماه به حساب آنها واریز شده است. برخی می‌گویند یارانه رمضان امروز صبح به حساب آنها واریز شده است و برخی دیگر می‌‌گویند حوالی ظهر جمعه یارانه ۱۵۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

بر اساس برنامه‌ سازمان برنامه و بودجه قرار بود ۱۱ میلیون نفر امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان را دریافت کنند. با توجه به این وعده، واریز یارانه رمضان از همین لحظه آغاز شده و احتمالا واریزی‌ها تا فردا ظهر یا عصر ادامه دارد.

پس اگر هنوز مبلغی به حساب مشمولان واریز نشده، به معنای عدم واریز یارانه رمضان نیست. بلکه دلیل آن این است که برخی از بانک‌ها واریز یارانه را به فردا صبح شنبه ۲۷ فروردین ماه موکول می‌کنند و ممکن است واریزی‌ها تا ظهر یا حتی عصر هم به طول بینجامد.

کدام افراد یارانه رمضان را دریافت کردند؟


اما برخی از مشمولان در پیام‌هایی که ارسال کرده‌اند مدعی شده‌اند که یارانه رمضان امروز برای آنها واریز شده است. از آن جمله برخی از دارندگان کارت صادرات می‌گویند امروز صبح و ظهر یارانه رمضان را دریافت کرده‌اند. اما تنها برخی از دارندگان کارت صادرات از واریز یارانه رمضان خبر داده‌اند و دارندگان دیگر کارت‌ها هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز است:

«برای من واریز شد کارتم مال بانک صادراته.»

«برای من هم واریز شد. از بانک صادرات. دختر عمه هام سهام داشتن گفتن دیشب واریز شده برا همشون . صبرکنید تا شنبه میریزن بستگی به بانک داره .»

«سلام خدمت رئیس جمهور عزیز ممنونم بابت این یارانه رمضان برای ما چهارنفر بودیم ۶۰۰ واریز شد دستتون درد نکنه.»

«برای بنده هم واریز شده ، ولی شرایطم چطور بوده که مشمول شده ام: ۱- بیکارم و هیچ درآمد و بیمه ای هم ندارم.۲- حتی یک چوب کبریت هم به نام خودم ندارم و هیچ چی ندارم.»

«برای من صبح امروز جمعه واریز شد ممنونم.»

«سلام ما سه نفر هستیم دفعه قبل ۱۵۰ ریختن ولی همین الان ۴۵۰ واریز شد..دمشون گرم ..سهام عدالت هم فقط پسرم نداره..»

۴ گروهی که یارانه رمضان را می‌‌گیرند


مشمولان یارانه رمضان و سال نو از لحاظ تعداد به هم نزدیک هستند. پس می‌توان گفت احتمالا همان افرادی که یارانه سال نو را دریافت کرده‌اند، امشب یارانه رمضان را می‌‌گیرند. این یعنی

۱-مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی

۲-مشمولان یارانه معیشتی که به هر دلیلی سهام عدالت دریافت نکرده‌اند

۳-زنان سرپرست خانوار که در دهک‌های اول تا چهارم درآمدی قرار دارند

۴-افرادی که در دهک‌های یک تا چهار درآمدی هستند و سهام عدالت ندارند مشمول یارانه رمضان می‌شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا